ساخت هفت واکسن جدید کرونا توسط هند

به گزارش سیناپرس، بیماری همه گیر کرونا از دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. با اینکه در حال حاضر تعدادی از واکسن های این بیماری آماده استفاده بوده و تعدادی از مردم توسط آن واکسینه شده اند اما انواع جهش های جدید این ویروس مشکلاتی را از جمله عدم اطمینان از تاثیر واکسن های ساخته شده قبلی روی این انواع، ایجاد کرده است.
کشور هند تاکنون دو واکسن کووی شیلد (Covishield) واکسن آکسفورد – آسترازنکا ساخته شده توسط موسسه سرم هند و واکسن کوواکسین (Covaxin) ساخته شده توسط باهارات بیوتک را آماده استفاده کرده است اما وزارت بهداشت این کشور از ۷ واکسن کرونای جدید ساخته شده توسط این کشور خبر داد که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر  واکسن های کووی شیلد و کوواکسین برای ایمنی سازی مردم هند به صورت اضطراری، تحت نظارت کامل و به صورت کنترل شده برای برای افراد در معرض خطر همچون بخش کادر درمان و افراد مسن مورد استفاده قرار می گیرد.  

هارش واردهان (Harsh Vardhan) وزیر بهداشت هند روز شنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد این هفت واکسن اطلاعاتی ارائه و اعلام کرد که ما فقط به دو واکسن وابسته نیستیم زیرا این کشور در حال کار روی هفت واکسن بومی دیگر است.

ما به طور همزمان، در حال تولید واکسن های بیشتر هستیم زیرا هند کشوری عظیم است و برای تامین نیازهای مردم خود به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: از این هفت واکسن، ۳ واکسن در مرحله آزمایشی، ۲ واکسن در مرحله پیش بالینی، یک واکسن در مرحله یک آزمایش بالینی و دیگری در مرحله ۲ آزمایش بالینی قرار دارد. 
تا کنون ده میلیون و ۸۱۴ هزار و ۳۰۴ نفر در کشور هند به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۹۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: مولود یوسفی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا