روح هنر جاری شده است

دکتر مسعود ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خلال بازدید از سومین روز نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» درباره تاثیرگزاری این رویداد فرهنگی در فعالیت های دیگر پارک های علم و فناوری به سیناپرس گفت: ابتدا باید گفت این نمایشگاه به خوبی روح و جنس هنر را در مخاطبان خود رواج می دهد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که آغاز فعالیت این نوع صنایع سرمایه گذاری های اندکی را می طلبد و همین امر می تواند امتیاز مثبت پیگیری آن ها از سوی نهاد های دولتی و خصوصی باشد.

وی ادامه داد: معمولا صنایع فرهنگی با صرف هزینه کمتر نسبت به دیگر صنایع می توان بهره اقتصادی مطلوبی از آن گرفت و این یک امتیاز ویژه برای آن ها محسوب می شود این شرایط در حوزه های دیگر صنایع وجود ندارد برای مثال در حوزه انرژی یا نفت چالش های زیادی برای رسیدن به بهره برداری وجود دارد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: مجموعه فعالیت های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جزو آن دسته از فعالیت های توانمند ساز است که به دیگر کسب و کارهای گوناگون کمک می کند. به اعتقاد من هر شرکتی به طور حتم برای پیشبرد بهتر فعالیت های خود به یکی از شرکت های مستقر در این مجموعه نیازمند خواهد بود. در واقع این نوع شرکت ها به توانمند سازی دیگر شرکت ها کمک می کنند.

ابراهیمی گفت: از آنجایی که کشورمان در زمینه صنایع فرهنگی از قدمت و پیشینه زیادی برخوردار است، بنابراین میتوان گفت ظرفیت های بسیار خوبی دارند و مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برنامه ریزی خوبی برای گردآوری این صنایع کنار یکدیگر داشته است و از طرفی هم این صنایع خودشان تنها یک محصول نهایی تولید نمی کنند و می توانند به تولید محصول نهایی دیگر شرکت ها هم کمک کنند.

گفتگو:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا