یک اتحاد همه جانبه در فرهنگ

محمد علی کیانی؛  مدیر کل همکاری های فرهنگی و هنری امور ایرانیان خارج از کشور در خلل بازدید از نخستین دوره نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» به خبرنگار سیناپرس گفت: این بستر می تواند عرصه ارزشمندی باشد برای صاحبان صنایع تا بتوانند خود را در یک بستر استاندارد به نمایش بگذارند. ما این آمادگی را داریم که ازغرفه های برتر و از هنرمندان برجسته و به نام در این رویداد فرهنگی، در نمایشگاه های خارجی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از دوران کرونا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا صنایع فرهنگی ایران در خارج از کشور هم فرصت نمایش محصولاتشان را داشته باشند. از آنجایی که بحث اقتصاد فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، باید از سوی یک پشتوانه دولتی حمایت شوند.

کیانی گفت: با توجه به اینکه  روی هنر هنرمندان قیمت نمی توان گذاشت اما تجاری سازی آن می تواند از جزیره ای بودن فعالیت های صنایع دستی بکاهد و به نوعی به اتحاد همه جانبه بیانجامد.

به گفته کیانی مجموعه فعالیت های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صایع فرهنگی می تواند در نهایت منجر به شکل گیری بانک اطلاعات شود که این امر می تواند به معرفی بهتر آنان در فضای داخلی و بین المللی باشد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا