نرم افزاری برای سبقت گرفتن ایمن

این چشم الکتریکی به رانندگان دید بهتری برای سبقت گرفتن می دهد .همچنین این سیستم می تواند برای خودرو های بدون راننده بسیار مفید باشد.

این نرم افزار که توسط محققان و مهندسان کامپیوتر دانشگاه والنسیا ارائه شده است در مکان هایی که سبقت گرفتن به دلایل دید کم در جاده های دو طرفه می تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری کند. ژوان کارلوس کانو Juan Carlos Cano از مهندسین کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه والنسیا می گوید: این سیستم به راننده در ارتباط با زمان دقیق سبقت گرفتن هشدار می دهد.

چشم الکتریکی کاملا خودکار است و نیازی به دخالت راننده ندارد. نحوه عملکرد چشم الکتریکی به این صورت است که پس از بررسی جهت حرکت خودرو، نرم افزار به خودروهای جلوتر متصل می شود و سپس تصاویر ماشین های جلویی در گوشی هوشمند یا تبلت به نمایش در می آید. با این کار راننده می تواند از ترافیک خط مقابل آگاه تر شود و بدون خطر سبقت بگیرد.

برای انتقال تصاویر بین خودروها، این نرم افزار از فناوری بدون سیم استفاده می کند و بدلیل استفاده در فواصل کوتاه دیگر نیازی به اینترنت پر سرعت نخواهد بود.

ژوان کارلوس کانو در نهایت افزود: این نرم افزار برای خودروهایی که در جهت مخاف حرکت می کنند، دید بهتری را فراهم می کند و مخصوصا در زمانی که خودروهای سنگین مانع دید به جلو رانندگان می شوند. این سیستم نوآورانه بدلیل استفاده گسترده از تلفن هوشمند می تواند به راحتی در اختیارافراد مختلف قرار گیرد.

منبع

 
 
 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

یک دیدگاه

  1. سلام
    سایت ما را با مشخصات زیر لینک کنید
    آوینی نیوز
    http://avinynews.ir
    سپس به ما اطلاع بدهید تا سایت شما را در آوینی نیوز لینک کنیم
    ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا