ضدعفونی و گندزدایی آب با دستاورد محققان ایرانی

مهندس سعید سامانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین‌آب زنده‌رود، با اعلام این خبر گفت: عملکرد این سامانه که 45 روز است در یکی از استخرهای شهر دبی نصب شده، مورد تایید شهرداری دبی به عنوان نماد عالی نظارتی این شهر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سامانه‌های گندزدایی پیشرفته برای آب، به طور هوشمند با استفاده از الکترولیز نمک طعام، محلولی حاوی هفت اکسیدکننده را به طور همزمان در محل تولید و به آب تزریق می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین‌آب زنده‌رود افزود: سامانه تولیدی ما برای ضدعفونی و گندزدایی آب آشامیدنی در حجم های متفاوت از جمله در پارک های آبی، استخرهای شنا(عمومی، خانگی)، هتل‌ها ،مجموعه‌های ویلایی و آبرسانی در مواقع بحران بکار گرفته می شود.

سامانی در ادامه تاکید کرد: سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با هدف ایمن‌سازی، سالم‌سازی، بومی‌سازی و گندزدایی آب بدون استفاده از مواد شيميايي افزودنی و توليد آب سالم در محل مصرف طراحی و ساخته شده است. این سامانه با روش فرآیند کنترل شده الکترولیز نمک طعام محلولی از ترکیبات مولتی اکسیدان شامل دی‌اکسیدکلر، کلرگازی محلول، ازن، اکسیژن، آب اکسیژنه، اسید هیپوکلرو و هیپو کلریت سدیم تولید می‌کند که قابلیت استفاده در گندزدایی هرگونه آب مصرفی را دارد.

سامانی خاطر نشان کرد: این سامانه  گستردگی دامنه کاربرد از جوامع کوچک روستایی تا جوامع بزرگ شهری  را دارد.همچنین با توجه به اینکه این دستگاه در محل تولید، گند زدایی ترکیبی دارد علاوه بر گندزدایی موثر،باعث ایمنی کاربری نیز می شود.

وی گفت : ارسال یک دستگاه سامانه گندزدایی پیشرفته به امارات عربی متحده 12 هزار دلار ارزآوری برای این شرکت داشته است و با راه اندازی کارگاه صنعتی تولید این سامانه با ظرفیت 200 دستگاه در سال برای 20 نفر اشتغال زایی شده است .

به گزارش سیناپرس،این دستگاه دارای گواهی استاندارد ملی و استاندار انطباق محصول از اتحادیه اروپا (CE) است و موفق به دریافت گواهی از سازمان غذا و داروی آمریکا شده است (FDA).همچنین توانسته است گواهی تاييد کيفیت عملکرد سامانه و محلول تولیدی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گواهی روزنامه رسمی ثبت اختراع سامانه، گواهی تاييد کيفیت عملکرد سامانه و محلول تولیدی از مرکز بهداشت استان اصفهان و گواهی تاييدیه تولید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را کسب کند.

 

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا