تکامل انسان به سمت قد بلندتر و هوش بیشتر

محققان در مطالعات بین المللی از بررسی تکامل ژنتیکی انسان ها دریافتند که ان ها به سمت قد بلندتر و تیز هوشی بیشتر در حال حرکت هستند. محققان با تحلیل اطلاعات ژنتیکی بیش از 100 مطالعه از سراسر جهان که شامل تمام جزئیات از 350000 نفر از محیط های مختلف شهری و روستایی میشدند دریافتند که تنوع ژنتیکی با افزایش قد و درک کامل ارتباط دارد. همچنین در این مشاهدات اثری از تاثیر افزایش فشار خون یا کلسترول بر روی تنوع ژنتیکی دیده نمی شود.

محققان دانشگاه ادینبرگ از بررسی ژن های افراد دریافتند، شخص تازه متولد شده ژن های متنوع تری را نسبت به پدر و مادر و همچنین اجداد شان دارند.در مطالعات گذشته این ژن های متنوع را دلیلی بر گسترش بیماری های جدید و پیچیده می دانستند ولی امروزه تحقیقات جدید دقیقا خلاف این موضوع را ثابت کرده و نشان می دهند این تنوع ژنتیکی سبب شده است که انسان ها بلند تر و سرعت فکر کردن افزایش یابد. این مطالعه جدید در مجله طبیعت به چاپ رسیده است.

دکتر جیم ویلسون از دانشگاه ادینبرگ در این زمینه می گوید: اطلاعات ژنتیکی مورد بررسی از جامعه آماری بسیار بالایی تهیه شده است تا به کمک آن بتوان نتیجه ای کامل از نحوه تکامل انسان بدست آید. گام بعدی این تحقیق، تمرکز بر روی بخش خاصی از DNA که تاثیر بیشتری بر روی تنوع ژنتیکی است ، خواهد بود.

منبع

   

 
 
 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا