راهی برای زنان کارآفرین

محسن احمدی -مدیرعامل موسسه کارآفرینان خلاق امروز در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس ضمن شرح فعالیت های این موسسه گفت: ما در راستای  توانمند سازی و تولید محتوای تخصصی برای زنان کارآفرین فعالیت می کنیم. در واقع هدف اصلی ما توانمند کردن این قشر از کارآفرینان است.  

وی افزود: در حال حاضر  با همکاری استان داری تهران و معاونت امور زنان، پروژه ای با عنوان «زنان ثروت ساز» را در دست اجرا داریم؛ گفتنی است، نزدیک به هزار بانوی کارآفرین در این پروژه شرکت دارند که ما در تلاش برای ارتقای توانمندی آن ها هستیم.  قرار است در آینده ای نزدیک برنامه ای در سیمای جمهوری اسلامی ایران با همین عنوان به روی آنتن برود. 

مدیرعامل موسسه کارآفرینان خلاق امروز خاطرنشان کرد: این توانمندی شامل صفر تا صد از ایده تا تولید محصول و هر آنچه را که افراد باید بدانند، می شود. همچنین در سامانه ای  به نام «بابا حاجی» که بحث های بازایابی در آن ها انجام می شود افراد می توانند اطلاعات کامل تر را کسب کنند. هدف ما این است که این کالاها که اغلب در رده کالاهای فرهنگی به حساب می آیند به دست بازار های مصرف برسد.

نظارت کارآفرینان بر محصولشان

به گفته احمدی، در موسسه کارآفرینان خلاق امروز، تولید کنندگان دارای پرتابلی هستند که می توانند بر محصول خود نظارت و مدیریت داشته باشند. اغلب محصولات رقابتی و بازار پسند است که ما در چرخه  تولید تا فروش همراه آن ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت همکاری با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: تمام این فعالیت ها مدیون همکاری های مدیران پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی است. همکاری و همیاری این مجموعه به طور قطع تاثیر بسیار مثبتی بر رشد کسب و کار  ما داشته است. در حقیقت دانشگاه و پارک این امکان را می دهد که افرادی که به کار و خدمات یکدیگر نیاز دارند به راحتی بتوانند همدیگر را پیدا کنند . معمولا چنین فرایندی در سراسر دنیا هم وجود دارند نمونه بارز و موفق آن  سیلیکون ولی است. در این مرکز به دلیل لوگوی دانشگاه و ارزش فرهنگی و معنوی که دارد افراد با شرایط مناسب تر می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

هویت بخشی؛ گام مهم در کسب و کار

وی در پاسخ به این پرسش که روند ملحق شدن زنان کارآفرین به این مجموعه چه روالی دارد؟ گفت: در سامانه بابا حاجی راه ارتباطی وجود دارد که افراد می توانند در آن  ثبت نام کنند و با ما در ارتباط باشند؛ اما به طور کل پیشنهاد می کنم فردی که ایده تولید محصولی را دارد یا می تواند خدمتی را در راستای تکمیل کالایی دیگر ارائه بدهد، در ابتدای کار تلاش زیادی برای گرفتن مشاوره اصولی و استاندارد  داشته باشد. در حقیقت افراد باید به کسب و کار خود هویت ببخشند تا بتوانند خود و محصولشان را به خوبی معرفی کنند.

احمدی افزود: یکی دیگر از  راه های ارتباطی ما سامانه هایی است که خدمات رایگان به افراد می دهند مانند دیوار. در واقع ما این افراد را از این طریق رصد می کنیم. گفتنی است، درهای این موسسه به روی تمام زنان کارآفرین باز است. در واقع ما متناسب وضعیت افراد خدمات خود را به فراخور نیاز آن ها ارائه می دهیم.

گفتگو:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا