جراحی موفقیت آمیز کاشت دستگاه تنظیم ضربان قلب

به تازگی دستگاه جدید تنظیم کننده ضربان قلب یا pacemakers که  کوچکترین دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب ساخته شده در جهان محسوب می شود که با سیستم بی سیم یا وایرلس کار می کند ، به صورت موفقیت آمیز در بدن دو بیمار دارای مشکلات قلبی در کشور برونئی نصب شد . این جراحی های موفقیت آمیز در مرکز درمانی موسوم به Gleneagles Jerudong Park Medical Center (GJPMC) در شهر بندری سری بگاوان BANDAR SERI BEGAWAN این کشور انجام شده و گزارشی ویژه از آن توسط تلویزیون برونئی منتشر شد .

بر اساس این گزارش ، برونئی دومین کشوری در حوزه آسیا و اقیانوسیه محسوب می شود که موفق به انجام این عمل جراحی شده و گفتنی است دستگاه استفاده شده در این جراحی از انواع پیشین ، کوچکتر بوده و از نوع  Micra leadless pacemaker محسوب می شود .

به گفته پزشکان جراح و متخصص بیماری های قلبی و عروقی ، روش درمانی فوق می تواند نحوه زندگی و سلامت بیمارانی که دچار اختلال در ضربان قلب هستند را تغییر دهد . این دستگاه بدون نیاز به سیم ، قادر به انجام وظیفه بوده و بیماران در روند درمانی خود دچار ترس و اضطراب ناشی از کاهش روند درمانی و عملکرد دستگاه در دوران نقاهت نخواهند شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، دو بیماری که اخیرا در کشور برونئی از این سیستم جدید استفاده می کنند ، به ترتیب 38 و 85 سال سن داشته و حال عمومی هر دو بیمار پس از عمل جراحی ، رضایت بخش توصیف شده و ضربان قلب ان ها نیز منظم است .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا