روسیه 672 ماهواره پرتاب می کند

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی اسپیس دات کام، آژانس فضایی روسیه با شرکت های فرانسوی آریان اسپیس و انگلیسی وان وب قراردادی برای قرار دادن 672 ماهواره اروپایی در مدار زمین امضا کرده است.

طبق اعلام آژانس فضایی روسیه، این ماهواره ها با پرتاب گرهای سایوز و از مرکز فضایی گویان فرانسه و بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب خواهند شد.

آژانس فضایی روسیه که به Roscosmos معروف است، روز پنجشنبه اعلام کرد: شرکت های آریان اسپیس و وان وب در لندن قراردادی در مورد پرتاب ماهواره های طراحی شده توسط وان وب با استفاده از 21 پرتاب گر سایوز در فاصله زمانی میان سال های 2017 تا 2019 امضا کردند.

ماهواره های طراحی شده توسط شرکت وان وب می توانند اینترنت باند پهن به سرتاسر جهان و به ویژه به ساکنان مناطق روستایی که فاقد اینترنت باند پهن هستند، ارائه دهند.

این ماهواره ها با استفاده از 21 راکت پرتابگر سایوز پرتاب خواهند شد؛ همچنین پنج پرتاب دیگر پس از اتمام قرارداد به منظور جایگزینی ماهواره های قدیمی پیش بینی شده است.

ماهواره های طراحی شده توسط شرکت وان وب حدود 150 کیلوگرم وزن خواهند داشت و در مدار هزار و 200 کیلومتری در بالای سطح زمین قرار خواهند گرفت.

تفاهم نامه برای این معامله در روز 15 ژوئن (25 خرداد) در جریان یک نمایش هوایی در پاریس امضاء شد.

این ماهواره ها که قرار است برای پرتاب آزمایش سال 2017 مورد استفاده قرار گیرند توسط شرکت ایرباس در فرانسه و بقیه در فلوریدا آمریکا ساخته خواهند شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا