آغاز مرمت قدیمی ترین بخش دیوار بزرگ چین

بدون شک یکی از مشهور ترین آثار تاریخی کشور چین که در سراسر دنیا شناخته شده و به عنوان یکی از عجایب دنیای باستان محسوب می شود  ، دیوار بزرگ این کشور است . از زمان ساخت این دیوار هزاران سال می گذرد . به همین دلیل دولت چین از روز گذشته پروژه ای حفاظتی را با هدف مرمت و بازسازی قدیمی ترین بخش دیوار بزرگ چین که در محدود شرقی ایالت شاندونگ Shandong قرار دارد ؛ آغاز کرد . بخش نخست این پروژه هجده بخش دیوار بزرگ را در بر گرفته و در طول این قسمت ها در مجموع 61 کیلومتر می شوند . بر اساس گزارش های منتشر شده در این زمینه از سوی خی ژیخیو Xie Zhixiu مدیر میراث فرهنگی ایالت شاندونگ ،  هزینه بر آورد شده برای انجام این عملیات ، 208 میلیون یوان ( برابر با 34 میلیون دلار آمریکا ) تخمین زده می شود .

بر اساس گفته این مقام مسئول در میراث فرهنگی چین ، ایالت شاندونگ همچنین در سال جاری عملیاتی حفاظتی ویژه ای را برای مرمت و نگهداری آثار نظامی باقی مانده در مجاورت دیوار چین آغاز کرده است .

ساخت دیوار بزرگ چین در فاصله زمانی سال های 770 پیش از میلاد تا 476 پیش از میلاد در ایالت باستانی چی Qi که امروزه شاندونگ نامیده می شود ، آغاز شد . در ابتدای ساخت دیوار بزرگ چین ، شاندونگ یک روستای کوچک بود که امروزه به نام چانگ کینگ Changqing در نزدیکی شهر جینان Jinan  قرار دارد . در این دیوار ، دروازه های متعدد ، قلعه های نظامی ، برج های راهنما و سایر تاسیاتی وجود دارند که پس از 641 کیلومتر به دریایی در منطقه چینگادو Qingdao منتهی می شود .

بنا به دلایل متعددی از جمله فرسایش طبیعی ، فعالیت های اکتشاف معدن و عملیات احیای اراضی مجاور ، دیوار بزرگ چین در بخش Qi که قدیمی ترین قسمت این دیوار محسوب می شود ، در شرایط نامطلوبی به سر می برد .

گفتنی است در طول تاریخ کشور باستانی چین ، بیش از 20 امپراتور مختلف این کشور در قالب یک پروژه نظامی به ساخت دیوار بزرگ چین و استحکامات ان پرداخته و یا بخش هایی از آن را مرمت کردند . دیوار بزرگ چین در سال 1987 میلادی به عنوان یکی از آثار ثبت شده به عنوان میراث جهانی معرفی شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا