کرم های پهن به آمریکا رسیدند

کرم پهن گینه ای موسوم به (Platydemus manokwari تنها چند میلی متر ضخامت داشته اما طولی به اندازه 65 میلی متر دارد.منشا این کرم همان طور که از نامش پیداست کشور گینه است اما هم اکنون در سراسر دنیا در حال پخش شدن است و در برگ ها و تنه گیاهان نادر و همچنین در داخل خاک زندگی می کند. این کرم با حلقه زدن به دور حلزون ها آن ها را توسط زائده ای که شبیه به دهان است می بلعد. به عنوان یک گونه مهاجم این کرم ها تهدیدی برای حلزون ها به حساب می آیند تا جایی که سازمان IUCN نام این کرم ها را جزو 100 گونه مهاجم و خطرناک دنیا قرار داده است.

کرم پهن تا پیش از این در حیات وحش 15 کشور حتی در گلخانه ای در کشور فرانسه رویت شده بود اما این اولین باری است که در آمریکای شمالی اولین گونه از این کرم ها دیده شده است. از همین رو برای بررسی بیشتر ماجرا گروهی از محققان بین المللی اقدام به جمع آوری اطلاعات و عکس های گوناگون از  این گونه  مهاجم نمودند.

خطر پخش شدن کرم ها

این محققان دریافتند P. manokwari , نیو کالدونی(ا مجموعه جزایری در جنوب غربی اقیانوس آرام) , سنگاپور , مجموعه جزایر سولومون , پورتوریکو و ایالت فلوریدای آمریکا از مناطقی بودند که این کرم ها برای اولین بار در آن ها رویت شده اند.

طبق ارزیابی های انجام شده مشخص شد که این کرم ها در سال 2012 به فلوریدا رسیده و احتمالا تا کنون در ایالت های اطراف همانند میامی به طور گسترده ای پخش شده اند. گفتنی است این کرم ها پیش از این نیز در سال 2014 برای اولین بار در پرتوریکو و مجموعه جزایر سولومون دیده شدند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا