نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مصرف میوه وزن شما را متعادل می کند

ممکن است بسیاری از افراد در وعده صبحانه خود از میوه ها یا یک لیوان آب میوه طبیعی استفاده کنند . در این میان برخی از این افراد از این رژیم غذائی صبحانه برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده کرده و گروهی نیز به جای مصرف میوه یا آب میوه طبیعی از آب میوه های کارخانه ای استفاده می کنند . پژوهش های جدید نشان می دهد مورد دوم یعنی استفاده از آب میوه های غیر طبیعی در رژیم غذائی کاهش دهنده وزن ، اثری معکوس داشته و بسیار مخرب است .

مطالعات جدید نشان می دهد که برخی میوه ها مانند توت ها ، انگور و میوه های دیگر قادر به تبدیل چربی های سفید به چربی قهوه ای در بدن هستند که این موضوع می تواند روند سوززاندن چربی ها و مصرف کالری را بیشتر کرده و این موضوع می تواند به عنوان یک استراتژی جدید برای پیشگیری و درمان چاقی مورد استفاده قرار گیرد .

مطالعات دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن Washington State University نشان می دهد که در بین موش هائی که با برنامه غذائی دارای چربی زیاد تغذیه شده اند ؛ گروهی که از  رسوراترول resveratrol ( نوعی ترکیب پلی فنول موجود در میوه ها ) به میزان 12 اونس در روز مصرف کرده بودند ، چهل درصد کمتر از سایر موش ها دچار اضافه وزن شدند . به گفته پژوهشگران ، رسوراترول در بیشتر میوه ها وجود دارد .

در این پژوهش ها مین دو   Min Du و سونگ بو وانگ Songbo Wang موفق به اثبات تاثیر این ماده در تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای و افزایش سوخت و ساز و مصرف کالری مازاد در بدن شده اند .

مین دو در توضیح این موضوع اعلام کرد : " پلی فنل های موجود در میوه ها از جمله رسوراترول ، باعث افزایش اکسید شدن و سوختن چربی ها موجود در رژیم غذائی موجودات زنده می شود . این ماده چربی های سفید را که به صورت کالری انباشته در بدن تجمع می کنند ، به چربی قهوه ای تبدیل می کند که  این مساله موجب حفظ تعادل بدن شده و از چاقی و اختلالات متابولیم پیشگیری می کند . "

محققین همچنین در این پزوهش ها موفق شدند که نقش نوعی آنزیم با نام AMPK را در این روند تبدیل چربی های سفید به قهوه ای کشف کنند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله چاقی Obesity منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل