نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست موفق به کسب شاخص تاثیر جدید شد

به گزارش ایرنا موسسه تامسون رویترز همه ساله فهرست شاخص تاثیر (IF) نشریات عضو مرکز Web of Science (WOS) را در ماه جولای (تیرماه) ارائه می کند و با توجه به اطلاعات پایگاه (Journal Citation Report (JCR میزان خود استنادی نشریه IJEST به مقدار 16 درصد بوده است.

طبق این گزارش، ضریب تأثیر جدید نشریه IJEST که وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است از ضریب تأثیر برخی نشریات علوم محیط زیست که قدمت زیادی دارند، پیشی گرفته است که از جمله این نشریات می توان به

– INTERNATIONAL BIODETERIORATION & BIODEGRADATION (IF: 2.131, Elsevier)

– (JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCES (IF: 2.002, Elsevier

– (CLEAN-Soil Air Water (IF: 1.945, Wiley

– (ENVIRONMENTAL TECHNOLOGY (IF: 1.560, Taylor & Francis و 

– (WATER AIR AND SOIL POLLUTION (IF: 1.554, Springer اشاره کرد.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات درباره کسب این موفقیت علمی توضیح داد: با توجه به وضعیت موجود ارزیابی جهانی، شاخص تاثیر و وجود برخی از نارسائی های پدید آمده ناشی از خودارجاعی، ناشر جهانی تامسون رویترز عامل جدید دیگری بنام آیگن فاکتور (Eigen factor) را ابداع و در کنار شاخص تاثیر (Impact factor) قرار داده است تا به تدریج و با تعالی علم و پژوهش در جهان، این عامل جدید که نقاط ضعف ارزیابی موجود نشریات بین المللی را رفع می کند را جایگزین سازد.

دکتر مجید عباسپور تصریح کرد: طبق این رده بندی جدید نیز (آیگن فاکتور) نشریه IJEST در مرتبه نخست در میان تمام نشریات ISI ایرانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معیار ارزش تاثیرگذاری مقالات (Article Influence Score) یکی از عامل های مهم دیگر در علم سنجی است، یادآور شد: خوشبختانه نشریه IJEST در رده نخست این معیار نیز قرار دارد.

نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است که با همکاری انجمن متخصصان محیط زیست ایران بیش از 10 سال سابقه انتشار دارد و از سال 2012 تا کنون نیز با همکاری ناشر بین المللی اسپرینگر Springer منتشر می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا