تکنولوژی حفظ انسان از حمله حیوانات دریائی

همه ساله در بسیاری از سواحل و مناطق دریائی در سراسر جهان و به ویژه در سواحل استرالیا و بخش هائی از ایالات متحده آمریکا ، گزارش هائی مبنی بر حمله انواع جانوران دریائی و به ویژه کوسه ها به انسان ثبت می شوند که می تواند منجر به مجروح شدن و یا حتی مرگ قربانیان شود .

به تازگی پژوهشگران استرالیائی موفق به طراحی ابزاری شده اند که می تواند کوسه ها و جانوران دریائی را از غواصان ، شناگران و موج سواران دور نگه دارد . آزمایش های انجام شده روی این تکنولوژی جدید نشان می دهد که استفاده از این وسیله در نود درصد مواقع نتیجه بخش بوده و موجب دور  شدن این جانوران از انسان می شود .

گفتنی است این دستگاه توسط پژوهشگران موسسه اقیانوس شناسی دانشگاه غرب استرالیا University of Western Australia's Oceans Institute  ساخته شده است و با ایجاد یک میدان مغنایطیسی با برد کوته در اطراف کاربر خود  ، در سیستم الکتریکی electroreceptive کوسه ها اختلال ایجاد کرده و آن ها را دور می کند .

به گفته کارشناسان ، شبکه ای از سنسورهای بسیار حساس در سر کوسه ها وجود دارد که نسبت به امواج مغناطیسی بسیار حساس هستند . این دستگاه با ایجاد امواج مغناطیسی با برد کوتاه و موقت در اطراف شناگران ، غواصان و موج سواران ، آن ها را از خطر حمله کوسه ها محفوظ نگه می دارد .

منبع

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا