فعالیت فرهنگی دانشگاه ها رصد می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها رصد می‌شود، گفت:دانشجویان از این پس در کنار رزومه آموزشی و پژوهشی در پایان تحصیل، رزومه فرهنگی هم خواهند داشت و امکان استخراج رزومه فرهنگی از روی سامانه “فَرنما” وجود خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس؛ دکتر عبدالحسین کلانتری در آیین رونمایی از سامانه فرنما (فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) که امروز در وزارت علوم برگزار شد گزارشی از اقدامات معاونت فرهنگی این وزارت خانه ارائه داد و گفت: اصلی ترین وظیفه معاونت فرهنگی وزارت علوم سیاستگذاری ذیل اهداف کلان و در ادامه برنامه ریزی، نظارت و حمایت از برنامه های تدوین شده است. ضمن اینکه  گزارش های موضوعی و مناسبتی متنوع بر اساس درخواست نهادهای مختلف را ارائه می دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای نمونه گزارش از اجرای فعالیت های فرهنگی، وضعیت ازدواج و دیدگاه دانشگاهیان نسبت به آن از گزارش هایی است که درخواست می شود و در معاونت فرهنگی وزارت علوم تهیه و ارائه می شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه سازوکار هوشمندی برای رصد فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها نداشتیم، گفت: به همین دلیل فعالان فرهنگی به صورت شبکه ای با هم همکاری نمی کردند و آشنا نبودند. دانشگاه ها هم مدیریت خوبی روی فعالیت های فرهنگی نداشتند.

وی در خصوص سند اسلامی شدن دانشگاه ها نیز تاکید کرد: یکی از موارد مغفول مانده از این سند، رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و طراحی و اجرای کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بر اساس فعالیت ها است؛ این موضوع به دلیل نبود اطلاعات کامل قابل انجام نبود ضمن اینکه در فرایندها هم مشکل داشتیم. همین وضعیت باعث شد مجموعه ای از سامانه ها را شکل دهیم که به منزله فرهنگ نمای دانشگاه ها است.

کلانتری ادامه داد: سامانه فوق به نام فرنما، کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خواهد بود و از روی این سامانه ها می توانیم بفهمیم هر کدام از دانشگاه ها چه برنامه ای را اجرا کرده اند و برای آینده چه برنامه هایی دارند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دانشجویان از این پس در کنار رزومه آموزشی و پژوهشی در پایان تحصیل، رزومه فرهنگی هم خواهند داشت و امکان استخراج رزومه فرهنگی از روی این سامانه وجود خواهد داشت. کارنامه فرهنگی دانشجویان در این سامانه، «فَرانامه» نام دارد.

وی ادامه داد: این سامانه برای تسهیل و هوشمندسازی حکمرانی فرهنگی در دانشگاه‌ها است و فقط مدیریت یا کارشناس‌محور نیست و همه ذینفعان از دانشحویان، استادان و روسای دانشگاه ها و معاونان فرهنگی و اجتماعی در این سامانه درنظرگرفته‌شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا