تولید انسان ظرف مدت چند روز

محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد راهی یافته‌اند تا سلول های بنیادی جنینی ظرف مدت چند روز به هریک از ۱۲ نوع سلول بنیادی شامل استخوان، ماهیچه قلب و غضروف تبدیل شوند.

بازتولید سریع‌تر سلول های بنیادی انسان

محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد مجموعه‌ای از سیگنال‌های بیولوژیکی و شیمیایی یافته‌اند که کمک می‌کند تا سلول‌های بنیادی جنینی با سرعت بیشتر و با کارایی بیشتر رشد کنند. اگر این کار موفق باشد، محققین قادر خواهند بود تا جمعیت خالص از هریک از ۱۲ نوع سلول از جمله استخوان، ماهیچه قلب و غضروف را به جای هفته‌ها و ماه‌ها، ظرف مدت چند روز تولید کنند.

این شاه‌کلید «پزشکی ترمیمی» است و به محققین این امکان را می‌دهد تا سلول‌های بنیادی یک قلب جدید را بلافاصله پس از حمله قلبی تولید کنند و یا غضروف و استخوان مورد نیاز برای مفاصل بیمار و یا آسیب دیده در حوادث را بسازند.

محققین راه تولید انسان ظرف مدت چند روز را یافته اند - فردانما - آینده صنعت پزشکی ۲

نتایج تحقیق در ژورنال «سل» منتشر شده بود. محققین همچنین اشاره کرده‌اند که به نظر می‌رسد توسعه انسان بر اساس فرآیندهای تکاملی شکل گرفته است؛ همانطور که در الگوهای توصیف ژن در طول تقسیم‌بندی جنین انسان نشان داده شده است. این یافته‌ها ممکن است منجر به درک بهتر چگونگی ایجاد بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی شود.

سلول های بنیادی انسان و توسعه انسان - فردانما - آینده صنعت پزشکی ۳

توسعه انسان در راه است؟

محققین کشف کرده‌اند که سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای مدیریت دقیق تصمیمات توسعه‌ای سلول‌ها، بکارگیری ترکیب هم‌زمان عواملی است که به صورت همزمان تمایز درون یک نسل را تشویق کرده و از طرفی از تغییر سرنوشت سلول‌ها جلوگیری می‌کند – نوعی استراتژی بله یا خیر. کایل لوه یکی از محققین می‌گوید: «ما در طول این فرآیند یاد گرفتیم که به طور موازی بدانیم چگونه سلول‌های ناخواسته شکل می‌گیرند تا فرآیند توسعه آنها را متوقف نماییم در حالی که مسیر توسعه‌ای مورد نظر خودمان را ادامه می‌دهیم.»

به گزارش فردانما،دانشمندان توانستند تا پیش‌ماده سلول استخوان را تولید کنند که به هنگام انتقال درون بدن موش آزمایشگاهی و سلول‌های ماهیچه قلب، استخوان انسان را تشکیل داد. این فرآیند آن چیزی را که در سایر حیوانات رخ می‌دهد را بازتاب می‌دهد و تأیید می‌کند که فرآیند تقسیم در توسعه انسان، در طول تکامل انسان پایدار مانده و حفظ شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا