برگزاری نشست بین‌المللی «فرهنگ و فضای مجازی» با حضور وزیر ارتباطات

در این نشست که با همکاری دانشگاه تهران، کرسی فرهنگ و فضای مجازی: دو فضایی شدن جهان، یونسکو و مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشکده‌ مطالعات‌ جهان دانشگاه تهران در محل این دانشکده برگزار می شود عوامل مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ و فضای مجازی به ویژه فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کشورهای اسلامی بررسی می شود.

با توجه به ضرورت و اهمیت مباحث مربوط به فضای مجازی و سبک زندگی سالم، یکی از مهم‌ترین اهداف نشست، تبیین نظریه‌ها، مفاهیم، مسائل وراه حل‌های مرتبط با فرهنگ و فضای مجازی در جهت تغییر در سبک زندگی سالم در پرتو دو فضایی شدن مسیر زندگی و همچنین تدوین گزارش توصیفی و سیاستی برای ظرفیت‌ها و مسائل مرتبط با فرهنگ وفضای مجازی برای مسوولان و سیاستگذاران کشور می‌باشد.

مهم‌ترین موضوعات و محورهای مورد بحث در نشست عبارتند از رسانه‌های اجتماعی و تغییر و تحولات جدید در کشورهای اسلامی، دو فضایی شدن سبک زندگی و چالش‌های مرتبط با سلامت انسان، محیط زیست و ارتباطات اجتماعی، فضای مجازی، سبک زندگی وچالش‌های اجتماعی و اخلاقی در روابط دوستی و خانوادگی، توسعه اینترنت و فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی، شکاف دیجیتال و سواد رسانه‌ای در کشورهای اسلامی و فرهنگ سایبری و تغییرات درنحوه تعامل بین فردی وبین فرهنگی افراد با یکدیگر در فضای مجازی.

از جمله سخنرانان و شرکت‌کنندگان خارجی این نشست، پروفسور اندرو فینبرگ، استاد دانشگاه سیمون فریزر کانادا، پروفسور سلمان سید، پروفسور جان اندرسون، دکتر محمد النواوی، دکتر سحر خمیس و دکتر مزمل حسین هستند.

دکتر سعید رضا عاملی، دکتر محسنیان راد، دکتر مسعود کوثری، دکتر مصطفی تقوی، دکتر سید حسن حسینی و دکتر یونس شکرخواه نیز از صاحبنظران ایرانی شرکت کننده در این نشست هستند که با حمایت مرکز ملی فضای مجازی، پژوهشگاه ارتباطات و اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا , این نشست از سلسله نشست های سبک زندگی و سلامت می باشد که نشست دوم با عنوان سبک زندگی و سلامت: آب، توسعه پایدار و زندگی سالم در اسفند ماه 1394 و نشست سوم با عنوان سبک زندگی و سلامت: تهدیدهای جهانی خاک در اردیبهشت ماه 1395 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا