تشخیص برخورد خورشیدهای مرده با تلسکوپ جدید

به گزارش سیناپرس، اعتقاد بر این است که برخورد خورشیدهای مرده فلزات سنگینی را ایجاد کرده است که ستاره ها و سیاراتی مانند زمین را میلیاردها سال پیش تشکیل داده اند.

پروفسور دنی استیگز (Danny Steeghs) از دانشگاه وارویک در این باره می ‌گوید: وقتی یک تشخیص واقعاً خوب به دست می ‌آید، همه چیز کمک می کند تا از آن حداکثر استفاده را ببریم. ما به دنبال پدیده ای هستیم که بسیار کوتاه مدت بوده و زمان زیادی برای محو شدن آنها باقی نمانده است.

به گفته پژوهشگران، نور حاصل از این برخورد برای چند شب قابل مشاهده است. این امر بدان معناست که چندین تلسکوپ باید برای مکان یابی این رویداد تلاش کنند. برخورد یک ستاره مرده فلش نور ایجاد کرده و یک موج شوک قدرتمند در سراسر جهان منتشر می کند. این موج باعث می شود همه چیز در کیهان متزلزل شده و حتی موج ضربه ای ایجاد شده فضا را منحرف کند. وقتی این پدیده روی زمین شناسایی می شود، تلسکوپ ها باید برای یافتن مکان دقیق این تابش فلاش مانند نور وارد عمل ‌شوند.

پروفسور اخترفیزیک جو لیمن (Joe Lyman) در باره این موضوع می گوید: احتمالا فکر می کنید چون این انفجارها بسیار پرانرژی و بسیار درخشان هستند، یافتن آن ها باید آسان باشد. اما واقعیت این است که ما باید در صد میلیون ستاره به دنبال شی مورد نظر خود باشیم.

گفتنی است که این تیم تحقیقاتی با ستاره شناسان دیگری همکاری می کند تا این برخورد را با جزئیات بیشتر بررسی و تحلیل کند. پس از تعیین دقیق برخورد، محققان به تلسکوپ های بزرگتر و قدرتمند تر در سراسر جهان روی خواهند آورد تا برخورد را با جزئیات بیشتر در طول موج های مختلف بررسی کنند.

دکتر کندال آکلی (Kendall Ackley) دانشمند ابزار دقیق رصدگر نوری امواج گرانشی گفت: قله کوه، ستاره شناسان را کمی به ستاره ها نزدیک می کند. دانشمندان راه جدیدی را برای رصد کردن کیهان با تلسکوپ اتخاذ کرده اند. او در انتها می افزاید: اکنون، ما در انتظار کشفیات جدید نیستیم، درعوض، می دانیم در کجا به دنبال رویدادهای جدید باشیم و چگونه آن ها را ذره ذره تحلیل کنیم تا آنچه را که در جهان نهفته است، کشف کنیم.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: techexplorist
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا