هک شدن کاربران پر بازدید اینستاگرام

اینستاگرام در دنیای امروزی ما به یکی از نمادهای لوکس گرایی بدون هدف بدل شده است. بسیاری از ستاره های پوشالی دنیای امروز به واسطه این شبکه اجتماعی میلیون ها پیرو یا فالوور را در اختیار گرفته اند و به این ترتیب چه خوب و چه بد، بخشی از قواعد دنیای امروزی ما به واسطه این شبکه رقم می خورد.

با این حال داشتن پیروان فراوان در این شبکه اجتماعی همیشه خوب نیست. به تازگی هکرها موفق به ورود به این شبکه اجتماعی شده و به صورت طبیعی به سراغ کاربران عادی نرفته اند بلکه اعضایی را هدف قرار داده اند که تعداد بالایی از فالوورها را به خود اختصاص داده بودند.

مسئولان اینستاگرام ضمن تائید این موضوع اعلام کرده اند که رابط برنامه نویسی نرم افزار اینستاگرام به هکرها اجازه داده است تا بتوانند اطلاعات شخصی کاربران سطح بالای و پرمخاطب این شبکه را به سرقت ببرند. سخنگوی این شبکه اجتماعی در مجله تایمز بیانیه ای را منتشر کرده و در این باره گفت: «ما اخیرا متوجه شدیم که یک یا چند نفر توانسته اند تا دسترسی غیرقانونی به حساب های کاربری اینستاگرام داشته باشند. این افراد با دست‌یابی اطلاعات تعدادی از کاربران پرمخاطب ما توانسته اند تا اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها را به دست بیاورند و این کار از طریق آسیب پذیری موجود در رابط برنامه نویسی نرم افزار این شبکه انجام شده است.»

رابط برنامه نویسی نرم افزار اینستاگرام با یک مشکل روبرو بوده است که در آن هکرها می توانستند تا با استفاده از چند روش خاص، کدهای مربوط به اطلاعاتی مانند پست الکترونیک و شماره تماس کاربران را به دست بیاورند. تا به امروز حداقل دسترسی یک هکر به این اطلاعات تائید شده است و هنوز معلوم نیست چه تعدادی از افراد از این مشکل امنیتی سو استفاده کرده اند.

در پایان بیانیه یاد شده نیز مسئولان اینستاگرام کاربران این شبکه اجتماعی را به تشدید تدابیر امنیتی دعوت کرده و از آنها خواسته اند تا در صورتی که هر گونه فعالیت مشکوکی را در زمینه شماره تماس، ایمیل و سایر موارد مشاهده کردند، به سرعت با متخصصان امنیتی ارتباط برقرار کرده و از آنها مشاوره بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا