رونمایی از فناوری ضدپهپاد در جریان برگزاری دوی ماراتن بوستون

درحالی که در سالهای اخیر فناوری طراحی و ساخت انواع پهپادها توسعه خیره کننده ای یافته است، مسؤولان برگزاری دوی ماراتن بوستون از آن بیم دارند که این فناوری کاربردی خود به ابزاری تهدیدکننده برای شرکت کنندگان و تماشاچیان تبدیل شود. درحقیقت آنها بدترین سناریوی ممکن را متصور می شوند که در آن پهپادهایی که در اطراف محل برگزاری این مسابقه به پرواز در می آیند در قالب یک حمله انفجاری، حادثه بمب گذاری سال 2013 را تکرار کنند.

اکنون یک شرکت دانش بنیان در واشنگتن در تلاش است تا با حسگرهای تشخیص پهپاد و اسلحه های ویژه پرتاب تور احتمال هرگونه تهدیدی از سوی پهپادها را به حداقل برساند.

پلیس شهر بوستون اعلام کرده که این فناوری ضد پهپاد بخشی از تجهیزات فوق پیشرفته ای محسوب می شود که برای تأمین امنیت کامل رقابت دوی ماراتن بوستون به کار گرفته می شود.

در جریان حادثه سال 2013 انفجار بمب در نزدیکی خط پایان دوی ماراتن بوستون سه تن کشته و 260 نفر نیز مجروح شدند.

فناوری جدید ضد پهپاد با تکیه بر ردیابهای صوتی عمل می کند به طوریکه با تشخیص امواج صوتی که سیستم های کوچک پروازی کنترل از راه دور تولید می کنند، مکان دقیق پرواز آنها را شناسایی می کند. گفته می شود در جریان برگزاری مسابقه دوی ماراتن امسال بوستون 10 حسگر مخصوص در مسیر دوندگان نصب می شود.

در عین حال در حاشیه برگزاری این مسابقه از نسل جدید فناوری اسلحه های پرتاب تور نیز استفاده می شود. این تورها همچون تار عنکبوتی مستحکم بر روی پهپاد غیرقانونی شناسایی شده پرتاب می شود تا مانع از ادامه حرکت آن شود.

درحال حاضر از این نوع سلاح برای شکار حیوانات استفاده می شود و حالا قرار است برای شکار یکی از نوظهورترین فناوری های هزاره سوم مورد استفاده قرار گیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا