کشف نقاشی های شهر ممنوعه چین در استرالیا

به تازگی مقامات کتابخانه ملی استرالیا در شهر کانبرا از مجموعه تصاویر و نقاشی های مربوط به شهر ممنوعه چین رو نمائی کردند که تا کنون کسی از وجود آن ها اطلاعاتی نداشت . این تصاویر شامل نقشه های رنگی  معماری  شهر ممنوعه چین و متعلق به خانواده لی Lei Family هستند . به همین دلیل نمایشگاهی با عنوان امپراتوری آسمان – زندگی در چین 1644 تا 1911 میلادی Celestial Empire: Life in China 1644-1911 در محل کتابخانه ملی استرالیا برپا شده است .

این تصاویر شامل نقشه های رنگی  معماری  شهر ممنوعه چین و متعلق به خانواده لی Lei Family هستند .

بر اساس برخی مستندات ، این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه تاریخی  ساخته شده از چوب در سراسر جهان شناخته می شود . احداث شهر ممنوعه در اوایل قرن پانزدهم میلادی و با دستور امپراتور جو دی از پادشاهان سلسله مینگ شروع شده و در حدود چهارده سال ادامه داشت . سلسله مینگ نزدیک به پانصد سال در چین حکومت کرده و امپراتوران چین در این قصرها اقامت داشتند .

ابعاد فعلی مجموعه شهر ممنوعه 961 متر در 753 متر بوده و 72 هکتار مساحت دارد . گفتنی است این مجموعه توسط دیواره های بلندی به طول 3 هزار و 400 متر محصور شده و در خارج از آن خندقی پر آب قرار دارد . این دیوار به دیوار سرخ مشهور است . 

گفتنی است دکتر ناتان وولی Dr. Nathan Wolley سرپرستی این نمایشگاه را بر عهده داشته و در مورد شهر ممنوعه و اهمیت آن در فرهنگ چین گفت : " این شهر سلطنتی که مجموعه ای از کاخ های مختلف است ، برای مدت زمانی بالغ بر پانصد سال برای همه افراد ناشناخته بوده و تنها افراد خانواده سلطنتی و برخی از درباریان اجازه ورود به آن را داشتند . این مجموعه 720 هزار متر مربع مساحت داشته و شامل محوطه های متعددی از جمله  ؛ قصر ها ، غرفه ها ، تالارهای اجتماعات ، باغ ها و در حدود 10 هزار اتاق است . این مجموعه در حال حاضر به عنوان یک مرکز توریستی و تاریخی شناخته شده و ورود به آن برای همه افراد امکان پذیر است .  "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا