طراحی و عرضه ربات دارای احساسات

گسترش استفاده از ربات ها برای انجام وظایف مشخص ، همزمان با پیشرفت های روز افزون علم رباتیک سبب شده است تا در بسیاری از صنایع و تولیدی ها شاهد حضور ربات ها به جای نیروی انسانی باشیم . امروزه رقابت گسترده ای در حوزه ساخت ربات بین کشورهای مختلف وجود دارد و در این میان  به جرات می توان ژاپن را یکی از کشورهای پیش رو در زمینه طراحی و استفاده از ربات ها دانست . این کشور  طی سال های گذشته  رشدی خیره کننده در توسعه ساخت و استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر ربات ها ، داتشه و همواره یکی از اصلی ترین طراحان ربات در دنیا محسوب می شود .

به تازگی نوعی ربات جدید انسان نما با نام فلفل سیاه  " Pepper " در این کشور طراحی و ارائه شده است که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی بوده و توسط موسسه مشهور سافت بانک Softbank ارائه شده است . این ربات هوشمند و انسان نما روز گذشته ، 18 ژوئن ( برابر با 28 خرداد ) به طور رسمی در یک کنفرانس خبری در منطقه چیبا Chiba در نزدیکی شهر توکیو ، پایتخت ژاپن ارائه شده است . بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده این ربات انسان نمای دارای احساس ، از فردا بیستم ژوئن به طور گسترده جهت فروش ارائه شده و قیمت آن 198 هزار ین برابر با یک هزار و 610 دلار آمریکا خواهد بود .

ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند . هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند .

منبع

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا