ارتباط تله متری مرکز فضائی ووستوچنی و ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده توسط سازمان فضائی روسیه ، پایگاه فضاوی ووستوچنی Vostochny که در شرقی ترین مناطق آمور روسیه ساخته شده است ، به تازگی موفق به برقراری ارتباط تله متری با ایستگاه بین المللی فضائی شده و اطلاعاتی به این روش بین دو مرکز رد و بدل شده است .

گفتنی است مرکز فضائی ووستوچنی ماموریت اندازه گیری ، سنجش ، جمع آوری و پردازش اطلاعاتی را که از راکت های فضائی و فضاپیمائی که روز پنج شنبه به ماموریت اعزام شد ارسال می شود  را بر عهده دارد .

در گزارش منتشر شده از سوی سازمان فضائی روسیه همچنین عنوان شده است که : " امکانات این مجموعه به دانشمندان اجازه می دهد تا قابلیت های داده های دریافت شده توسط روش تله متری را افزایش داده و توانائی های مرکز زمینی کنترل ایستگاه بین المللی فضائی را گسترش داده و برنامه های آماده سازی ،  راه اندازی و استفاده از راکت Soyuz-2.1 را پیش برد . "

بر این اساس بخش نخست اطلاعات ارسال شده از قسمت متعلق به روسیه در ایستگاه بین المللی فضائی ، توسط یک مرکز متحرک اندازه گیری سیستم های فضائی که توسط روسیه طراحی و ساخته شده و در این پایگاه فضائی قرار گرفته ، دریافت شد .

بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان فضائی روسیه ، در نشست ارتباطی انجام شده در روز چهارشنبه 17 ژوئن ( برابر با 27 خرداد ماه ) ، مشخص شد که سیستم فوق الذکر ارتباط تله متری به خوبی کار کرده و اطلاعات رد و بدل شده نیز مناسب و قابل قبول هستند .

گفتنی است بر اساس اظهارات آندره ای تیولین Andrei Tyulin از مسئولان ارشد مرکز فضائی ووستوچنی ، تجهیزات ارائه شده توسط سیستم های فضائی روسیه آمادگی پشتیبانی و دریافت اطلاعات راکت های فضائی و فضاپیماهای راه اندازی شده توسط پایگاه فضائی ووستوچنی را در حین ماموریت دارند .

همچنین در گزارش های پیشین اعلام شده است که نخستین ماموریت برنامه ریزی شده توسط مرکز فضائی ووستوچنی که در دورترین مناطق شرقی آمور قرار دارد ، برای پایان سال جاری میلادی اجرائی خواهد شد .

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا