نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با فرزندتان در آرامش سفر کنید

اگر شما هم نوزاد تازه متولد شده دارید، بهترین و عاقلانه ترین کار این است که در خانه بمانید. چون نوزاد تا 3 ماهگی نیاز به توجه بدون وقفه و تغذیه مداوم و عوض کردن پوشک دارد. همچنین تازمانی که کودک دچار کولیک است بهتر است خودتان،همسرتان و فرزندتان را اذیت نکنید و از سفر کردن بپرهیزید.

اما سفر برای خانواده هایی که کودکان نوپا و یکسال به بالا دارند، راحتتر است هرچند شماهم باید تمهیداتی را نیز در نظر بگیرید. بچه های یک تا سه سال، حال و احوال متغیری دارند، در برخورد با این بچه ها اصلا سخت نگیرید و منعطف تر باشید.برای  بچه های زیر دو سال نیز باید احتیاط بیشتریکنید و توجه تان را از آنها بر ندارید. داشتن همراه بسیار نزدیک در سفر وقتی بچه ها در این سن هستند بهترین راه حل است.

مراقب تغذیه کودکان باشید

 مهمترین موضوعی که باید به یادداشته باشید ، غذای کودکان است. مقدار غذایی که کودکتان در طول سفر ممکن است نیاز داشته باشد را بهتر است از مبداء سفر و از منزل تهیه و همراه خود بیاورید. اگرچه غذاهای مخصوص کودک امروزه در تمام شهرها و کشورها یافت می شود، ولی گمان نکنید کیفیت تمام آن ها یکسان است.

متخصصان توصیه می کنند، والدین از تغذیه کودک با گوشت های نیمه پخته خودداری کنند و در طول سفر اگر قصد تهیه کباب را دارید به طور کامل از پخته شدن گوشت مطمئن شوید. از سوی دیگر کودکان تمایل زیادی به مصرف غذاهای تهیه شده در بیرون از منزل از جمله فست فودها را دارند، بنابراین باید احتیاط لازم را برای استفاده از این گونه غذاها به خرج داد و سالم ترین راه ، تهیه غذاهای ساده در منزل و نگهداری در یک ظرف خنک است.

به والدین توصیه می شود،  با توجه به اینکه کودکان بسیار حساس تر از بزرگسالان هستند و در برابر میکروبها مقاومت کمتری دارند، بنابراین در تهیه غذا از رستوران ها دقت بیشتری به خرج دهید.در صورت امکان از سفارش غذاهای دریایی در رستورانهای بین راهی خودداری کنید.همچنین از خوراندن غذاهایی که بیش از 2 ساعت درهوای معتدل نگهداری شده به کودکان اجتناب شود هرچند مزه وبوی غذا تغییر نکرده باشد.زیرا امکان مسمومیت در آنها بسیار بالا است.

اگر با خودرو سفر میکنید

یادتان باشد، اگر با خودروی شخصی تان سفر می کنید ، وقفههای بین رانندگی اگرچه سفر را طولانی میکند اما خستگی آن را کمتر میکند. همچنین هرگز کودک را در صندلی جلوی ماشین ننشانید. برای کودکان زیر 3 سال صندلی ماشین بهترین گزینه است.

اگر باهواپیما سفر  می کنید

بسیاری مادرانی که نگران پرواز با کودک خردسالشان هستند می‌شنویم که می‌گویند سفر با کودک دو برابر استرس‌زاست، اما برای اینکه این استرس کمتر شود و سفری مطمئن را پیش رو داشته باشید بهتر است  به دنبال ارزان‌ترین پروازها نباشید تا با خیالی آسوده سفرکنید.از سوی دیکر اکثر مادرها ترجیح می‌دهند زمانی در پرواز باشند که کودکشان خواب است، تا دیگران در آرامش باشند.

یادتان باشد اگر کودکتان بالای سه سال است در مورد  مکان سفر، به کجا می روید و با چه وسیله حمل و نقلی سفر می‌کنید، توضیح دهید ، به او بگویید مکانی که سفر می کنید چه جذابیت هایی دارد، برنامه‌هايي مثل ديدن حيوانات يا خوردن غذاهاي خاص حتماً براي او جالب خواهد بود.

به والدین توصیه می کنیم اگر می خواهید سفری خاطر انگیز برای خانواده درکنار فرزندتان داشته باشید کمی انعطاف پذیر باشید .راحتی فرزندتان را تامین کنید. شاید همه برنامه هایی که چیده اید میسر نشود، بنابراین کمی خونسردی خود را حفظ کنید.

اسباب بازی های کودکان را هرکز فراموش نکنید.مسایل بهداشتی و مراقبتی از جمله انجام واکسیناسیون ها و همراه داشتن وسایل بهداشتی برای کودکان را نیز از یادنبرید .

گزارش:نداجوادهراتی

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل