نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی ایرباس A400M در نمایشگاه هوایی پاریس

هواپیمای نظامی ایرباس A400M در آغاز این هفته در نمایشگاه هوایی پاریس در Le Bourget ، واقع در بخش شمال شرقی حومه این شهر  به نمایش در آمده و بسیاری از کارشناسان امور هوا و فضا و تجهیزات هوانوردی این هواپیما را مهمترین تکنولوژی معرفی شده در نمایشگاه دانسته و  بر اساس گزارش های منتشر شده ، این هواپیما مرکز توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه بوده است .

گفتنی است مدیر نمایشگاه هوایی پاریس که در روز دوشنبه پانزدهم ماه ژوئن برابر با بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری افتتاح شد ، اعلام کرد که حتی در روز افتتاحیه نیز هواپیمای نظامی ایرباس A400M مورد توجه گسترده بازدیدکنندگان قرار گرفته بود .

هواپیمای نظامی ایرباس A400M یکی از انواع هواپیماهای حمل ‌و نقل سنگین نظامی دور برد بوده که دارای چهار موتور توربو پراپ است . لازم به ذکر است که این هواپیمای نظامی توسط شرکت چند ملیتی ایرباس تولید می‌ شود و هزینه تقریبی ساخت هر فروند از این هواپیماهای نظامی 136 میلیون یورو برآورد شده است . از کشورهایی که به تولید و استفاده این نوع هواپیماهای نظامی می پردازند می توان به آلمان ، فرانسه و اسپانیا اشاره کرد .

لازم به توضیح است که نمونه دوم این هواپیما با نام هواپیمای نظامی ایرباس ( Airbus A400M Grizzly 2) تولید شده که نخستین پرواز خود را در سال 2009 انجام داده و در نمایشگاه فارنبرو به نمایش درآمده است .

بر اساس اخبار منتشر شده ، این هواپیما در یکی از پروازهای نمایشی خود طی ماه می سال جاری میلادی در شهر سویل (Seville) اسپانیا دچار سانحه شد ، اما خیلی زود مورد تعمیر قرار گرفته و آماده پرواز شده است .

هواپیمای نظامی ایرباس A400M در تاریخ شانزدهم ژوئن ( برابر با 26 خرداد ماه ) سال جاری در نمایشگاه هوایی پاریس در Le Bourget به پرواز درآمده و نمایش پرواز خود را با موفقیت به پایان برده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل