قلب رباتیک تولید شد

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی با استفاده از اجزای یک قلب واقعی، یک قلب رباتیک تولید کرده‌اند. البته هدف اصلی از این کار، آزمایش دریچه‌های قلبی و سایر ایمپلنت‌های قلب در شرایط واقعی است تا کارآیی آنها برای استفاده طولانی مدت توسط بیماران مشخص شود.

مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش برای تولید قلب رباتیک، کاهش هزینه‌های تولید و کمتر شدن قیمت نمونه نهایی مورد استفاده است.

هر سال بیش از ۲۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به علت مشکلات مربوط به دریچه‌های قلب مجبور به انجام عمل جراحی می‌شوند و با افزایش جمعیت سالمندان این مشکل نیز روز به روز افزایش می‌یابد. اما طراحی و تولید قلب رباتیک با دریچه‌های مصنوعی پیشرفته می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

دریچه‌های پروتزی این قلب مصنوعی از توانایی زیادی برای تقلید از عملکرد قلب واقعی برخوردار است و امید می‌رود بعد از آزمایش‌های لازم برای تجاری سازی آن اقدام شود.

دریچه‌های نرم مصنوعی این قلب، می‌توانند خون را به همان میزان و سرعت دریچه‌های واقعی در درون رگ‌ها پمپاژ کنند و برای تسهیل عملکرد آنها از لوله‌های باریک انتقال هوا که از طریق نوارهای سیلیکونی به خود قلب متصل شده‌اند، استفاده شده است.

منبع: مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا