کشف سردترین نقطه قطب شمال

ویاچسلاو ایپاتیف مدیر یک گروه تحقیقاتی موسوم به «فاتحان سرما» اعلام کرد:شرکت کنندگان در یک سفر اکتشافی روز یکشنبه، به یاکوتسک (شهری واقع در جمهوری یاقوتستان روسیه که گفته می شود سردترین شهر جهان است) را به مقصد نواحی قطبی این منطقه ترک کردند تا مناطقی که سردترین دما را دارند کشف کنند.

وی افزود: هدف از این پروژه ،یافتن مکان هایی در جمهوری یاقوتستان (Yakutia) است که پایین ترین دمای ثبت شده را دارند. ما دو گروه به نام های اویمیاکن و ورخویانسک داریم که به سمت سردترین نقاط یاقوتستان حرکت می کنند.

وی ادامه داد: این گروه جمعی از گزارشگران، وبلاگ نویسان، عکاسان و کارشناسان باتجربه است. آنها طی دو هفته در چادر زندگی و پایین ترین دماها را ثبت خواهند کرد که ممکن است در این فصل از سال به حدود منفی 60 درجه برسد. هر گروه شامل سه نفر است.

به گفته وی این محققان سرمای هوا را مطابق با استانداردهای اداره آب و هوا شناسی و نظارت بر محیط زیست فدرال روسیه اندازه گیری می کنند. علاوه بر این آنها برای دسترسی به مناطق پایین دست و اندازه گیری دما در آنجا، از سورتمه های بسته به گوزن های شمالی استفاده می کنند.

وی افزود: همه داده ها به طور روزانه در مراکزی جمع می شود و درنهایت می توانیم سردترین منطقه را مشخص کنیم.

 برخی از پرورش دهندگان گوزن شمالی در منطقه مشاور این تیم هستند که به آنها مهارت های بقا در شرایط بسیار سرد را می آموزند.  این افراد یاد می گیرند ماهی شکار کنند؛ برای شکار حیوانات کوچک و پرندگان دام پهن کنند، گوزن شکار کنند و در این محیط آتش روشن کنند.

پروژه فاتحان سرما تجربه منحصر به فردی برای داوطلبان است. همچنین گفتنی است، «آیسن نیکولایف» فرماندار یاقوتستان از این پروژه حمایت می کند.

مقامات محلی امیدوارند این سفر به یک رویداد سالانه تبدیل شود که صنعت توریسم این منطقه به عنوان سردترین منطقه مسکونی جهان را تقویت کند.

مدیر این طرح تحقیقاتی در پایان گفت: این پروژه برای چند سال ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم مناطق مسکونی با کمترین دما را ثبت کنیم که به این ترتیب، داده های هواشناسی به روز رسانی خواهد شد.

مترجم: احسان حدادی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا