گزارش تصویری از روبات های صنعتی در چین

بر اساس گزارش شبکه خبری شین هوا ، صنعت روبات سازی در چین در سال 2014 موفق به شکستن رکورد 57 هزار روبات شد که بر اساس این آمار، روند طراحی و ساخت روبات در چین ،  به نسبت سال گذشته رشدی 55 درصدی را تجربه کرده است . این آمار همجنین نشان می دهد که یک چهارم صنعت روبات سازی دنیا در انحصار کشور چین قرار داشته و در حال حاضر در حدود 500 الی 600 شرکت و گکپانی مختلف در این کشور به طراحی و ساخت روبات مشغول هستند .

گفتنی است این کشور به منظور توسعه روند ساخت روبات های صنعتی ، برنامه ای دراز مدت با عنوان  " ساخت چین 2025 "  یا "Made in China 2025"  را پیگیری می کند که بر مبنای آن قرار است با توسعه تکنولوژی های روباتیک در حوزه های مختلف صنعت ، این روبات ها جایگزین برخی منابع انسانی شوند . این موضوع می تواند چهره ساخت و ساز و تولید در صنایع چین را از دو منظر با چالش رو به رو کند ، بخش اول الگوی استفاده از روبات در صنایع است که سبب تغییر در ساختار تولید خواهد شد و بخش دیگر موضوع نیروی انسانی است که روبات ها جایگزین آن شده اند و از سوی دیگر وجود این روبات ها نیازمند تربیت نیروهای انسانی جدید برای تعمیر ، نگهداری و کنترل آن ها است.

چندی پیش  Qu Daokui معاون مرکز پژوهشی روباتیک چین ، در یک نشست علمی با موضوع اینترنت و علوم روباتیک در شهر شانگهای گفت :  روبات ها و اینترنت می توانند صنایع و ساخت و ساز جهانی را تغییر دهند. در این مسیر جهانی ، کشور چین وارد دهه ای طلائی از تاریخ خود در زمینه توسعه و ساخت روبات خواهد شد .

به گفته این مقام دولتی ، پیش از سال 2008 هیچ صنعتی مرتبط با ساخت روبات در کشور چین وجود نداشته و امروزه با توجه به تلاش های همه جانبه و توسعه قوانین کارگری و از بین رفتن کمبود نیروی کار ، چین به عنوان بزرگترین تولید کننده روبات در  جهان در سال 2014 معرفی شد.

در ده سال گذشته به طور متوسط هزینه ساخت ربوات ها سالانه پنج درصد کاهش داشته و این موضوع همزمان با رشد ده درصدی دستمزد کارگران در طول سال بوده است.

آمارها همچنین از پیشتازی چین در تعداد تولید روبات در سطح جهانی حکایت دارد زیرا بر اساس آمار ها ، در کشور چین به ازای هر 23 کارگر فعال در این حوزه یک روبات تولید شده است که این آمار در مقیاس جهانی ، تولید یک روبات در برابر 58 کارگر است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا