انسداد ریوی موجب تحلیل جسم می شود

در صورتی که فردی در انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل شده و یا از مشکل تنفسی رنج می برد و این مسائل باعث شده تا ورزش خود را متوقف سازد، می توان گفت ممکن است که از بیماری ریوی مزمن به نام بیماری انسداد مزمن ریوی (chronic obstructive pulmonary disease) رنج ببرد .

پژوهش های اخیر محققان نشان می دهد که کاهش تدریجی فعالیت های فیزیکی در طول زمان یکی از اثرات بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) بوده است که به عنوان بیماری پیشرونده ، باعث سخت شدن تنفس در انواع شدید و غیر شدید این بیماری می شود . این مساله با وخیم تر شدن عملکرد ریه ها همراه خواهد بود . علاوه بر این عدم فعالیت بدنی مداوم ، با پیشرفت ناتوانی در تمرینات و ورزش و همچنین تحلیل عضلات همراه می شود .

بنجامین واسچیکی (Benjamin Waschki) از محققان موسسه تحقیقاتی ریوی (Pulmonary Research Institute) در کلینیک ریه (LungenClinic) واقع در شهر Grosshansdorf آلمان و از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در این رابطه می گوید : " عدم فعالیت های بدنی با عوارض و همچنین مرگ و میر بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) همراه است . در بررسی های گروهی که تیم پژوهشی ما انجام داده ، ارتباط طولی بین تغییرات جسمانی و پیشرفت بیماری در 137 بیمار مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و 26 بیمار مبتلا به برونشیت مزمن (chronic bronchitis) مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت .  "

نتایج به دست آمده از این بررسی ها نشان می دهد که جدا از شدت بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) در ابتدا ، در مرحله روزانه ، کل مصرف انرژی روزانه و سطح فعالیت بدنی روزانه کاهش پیدا می کند . در واقع این کاهش سطح فعالیت بدنی روزانه به طور قابل توجهی با افزایش انسداد تنفس همراه است .

بنجامین واسچیکی برای راه حلی در برابر مقابله با این بیماری می گوید : " دستورالعمل های درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) در هر سطحی از بیماری، فعالیت های بدنی منظم است. مطالعات و بررسی های ما به وضوح نشان می دهد  که ورزش منظم ، سلامت و کیفیت زندگی این افراد را بهبود می بخشد . "

در انتها باید ذکر شود که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله امریکایی آنلاین Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده و قابل دسترس است.

منبع
 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا