نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعطیلی رسمی پروژه کنترل اقلیمی

بیش از دو دهه قبل تعداد انگشت شماری از دانشمندان در زمینه دگرگونی های آب و هوا، برنامه ای به نام MEDEA در اختیار داشتند که متعلق به سازمان CIA بود و می توانست اطلاعات کرده زمین را به منظور تحلیل های محیطی اندازه گیری کند. این دانشمندان با استفاده از این برنامه می توانستند به وسیله ماهواره ها به بررسی همه جانبه درباره گرم شدن زمین بپردازند و اطلاعات دقیقی در این باره بدست دهند. به هرحال دانشمندان اکنون مجبورند این کار را با استفاده از ابزار جایگزین انجام دهند زیرا سازمان CIA MEDEA را خاموش کرده چون به این باور است که پروژه هایش برای مطالعه پیامدهای امنیتی دگرگونی آب و هوا به طور کامل انجام شده و پایان یافته است. در حالی که سازمان CIA مدعی است که هنوز هم درگیر این پروژه بوده و نیازمند کارشناسان خارجی در راستای این موضوع است، اما در هر صورت اجازه دستیابی به اطلاعات بسیار نادر و دقیقش را به کسی نخواهد داد.

این که آیا تعطیل شدن این برنامه یک مشکل بزرگ تلقی می شود یا خیر بستگی به شخصی دارد که به این سوال پاسخ می دهد. تردید هایی درباره این نکته وجود دارد که سازمان CIA یک رهبر خوب برای تحقیقات آب و هوایی است.ا ما به طور قطع می توان گفت که این سازمان خودش را به طور کامل به کارهای جاسوسی مشغول کرده است. بهرحال گمان هایی  در این زمینه وجود دارد که مقامات در زمانی که موضوعات پیچیده رخ می دهد مانع دسترسی افراد به اطلاعات دقیق می شوند.عدم دسترسی به اطلاعات ممکن است تا این حد بزرگ و حاد نباشد اما به هرحال ممکن است برای مدتی باعث ایجاد مشکلاتی شود.

شایان ذکر است که بسیاری از افراد معتقد بودند که این پروژه توسط این سازمان تنها برای کنترل شرایط اقلیمی به کار گرفته نمی شده و از آن به عنوان ابزاری برای جاسوسی اطلاعات نیز بهره گرفته می‌شده است. نخستین جرقه های تعطیلی این پروژه در ماه پیش به گوش رسید و سرانجام سازمان CIA با تائید رسمی تعطیلی این پروژه به تمامی گمانه‌زنی‌ها در این زمینه پایان داد.

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل