مایع آتش زای گیاهی ایرانی تولید شد

سیدصادق هاشمی فرد مخترع این محصول، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، گیاهی و ایمن بودن را از خصوصیات این محصول اعلام کرد و گفت: این مایع به غیر از چوب و زغال بر روی سطوح دیگر قابل اشتعال نبوده و حتی اگر بر روی دستتان بریزید، مشتعل نمی‌شود. این مایع فقط بر روی زغال، چوب یا مشتقات، مشتعل می‌شود.

وی، زمان طراحی و تولید این مایع را حدود یکسال اعلام کرد و اظهار داشت: این محصول برگرفته از مواد طبیعی و گیاهی به خصوص روغن کاج است و این مایع طوری طراحی شده که عوارضی برای استفاده کنندگان فراهم نکند.

مخترع این محصول اضافه کرد: این مایع گیاهی با هدف جایگزینی انواع مواد آتش زا مثل  ژل سوخت، الکل، بنزین یا سایر مواد آتش زا که برخی از آن‌ها خطرآفرین هستند، تولید و روانه بازار شده است.

وی، ‌سوختگی بر اثر ژل یا مواد آتش زای موجود را یکی از مشکلات اعلام کرد و گفت: بخشی از مراجعات مردم به بیمارستان سوانح سوختگی بر اثر استفاده این مواد است و این ماده می‌تواند دغدغه افراد را در این زمینه کم کند و استفاده از آن گامی در جهت حفظ سلامت افراد است.

هاشمی فرد در پاسخ به این سوال که برنامه برای صادرات آن دارید؟ گفت: تا کنون درخواست‌های زیادی از کشورهای دیگر داشته‌ایم که برنامه‌ریزی در این جهت انجام گرفته است. با افتخار اعلام می‌کنیم که این محصول کاملا ایرانی بوده و با هدف ارز آوری برای کشور، آمادگی این کار را داریم.

هاشمی فرد عنوان کرد: این محصول رتبه اول جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را کسب کرده و دارای سطح دوم بنیاد ملی نخبگان هم می‌باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا