نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با ورزش یه جنگ سرطان بروید

محققان انجمن سرطان آمریکا دریافته اند که دو ساعت و نیم ورزش در هفته می تواند خطر 7 نوع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و سرطان کلیه را رفع کند.دراین مطالعه که با همکاری دانشگاه هاروارد انجام شد، اطلاعات 750 هزار شرکت کننده که فعالیت بدنی آنها در طول زمان فراغت آنها اندازه گرفته شده بود بررسی شد.

این گروه تحقیقاتی سپس شرکت کنندگان را زیر نظر گرفتند تا ببینند آیا دچار بیماری می شوند یا خیر.یافته ها نشان داد که پس از انجام میزان توصیه شده ورزش یعنی 2 ساعت و نیم در هفته، از بین 15 نوع سرطان مورد بررسی، خطر 7 نوع سرطان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

همچنین کسانی که بیش از 25 دقیقه در روزورزش کردند خطر ابتلا به سرطان در آنها کاهش بیشتری داشت.دکتر «آلپا پتل» از انجمن سرطان آمریکا می گوید: با آنکه از مدت ها پیش می دانستیم فعالیت بدنی با کاهش احتمال ابتلا به چند نوع سرطان مرتبط است اما هنوز چگونگی ارتباط بین این دوموضوع و اینکه آیا میزان توصیه شده فعالیت بدنی با کاهش خطر سرطان ارتباط دارد یا خیر، چندان روشن نبود.

 یافته های این تحقیق، میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای جلوگیری از سرطان را تایید می کند و شواهدی کاربردی برای اقدامات پیشگیرانه از سرطان در آینده فراهم می کند. بر اساس نتایج این تحقیق، احتمال ابتلای کسانی که 25 دقیقه در روز ورزش می کردند به انواع سرطان به این ترتیب کاهش یافت:

سرطان روده بزرگ در مردان 8 درصد

سرطان سینه زنان 6 درصد

سرطان مخاط رحم 10 درصد

سرطان کلیه 11 درصد

سرطان خون 14 درصد

سرطان کبد 18 درصد

سرطان لنفوم غیر هوچکین 11 درصد

کسانی که بیش از میزان توصیه شده ورزش می کردند 9 درصد بیش از دیگران کاهش خطر سرطان را تجربه کردند. نتایح این تحقیق که در مجله Journal of Clinical Oncology به چاپ رسیده، شواهد مهمی درباره روش های پیشگیری از سرطان در اختیار محققان می گذارد.

مترجم: محسن حدادی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل