تونر چاپگرهای لیزری بومی شد

آیدین ناجی، مدیر عامل این شرکت در گفتگو با سیناپرس گفت: تونر، پودری بسیار حساس است که نقش جوهر را در چاپگرهای لیزری ایفا می کند. این پودر به دلیل مشخصات خاص خود نیازمند دانش فنی بسیار پیچیده برای تولید است. برای مثال اندازه ذرات آن باید حتما در بازه 5 تا 8 میکرون باشد، در غیر این صورت یا فرایند چاپ بسیار بی کیفیت خواهد بود یا به دستگاه چاپگر آسیب خواهد رسید.

وی افزود: هم اکنون پژوهشگران این مجموعه با انجام تحقیقات کامل موفق به دستیابی فرمولاسیون دقیق و تکنولوژی نوآورانه تولید پودر تونر در سطح بین المللی شده اند.

به گفته وی، این محصول قابلیت استفاده برای انواع چاپگرها و ماشین های کپی اداری و خانگی را دارد و شارژ نیز می شود.

وی اظهارداشت: پیش از این دانش تولید این پودر تنها در انحصار چند کشور بود اما اکنون پژوهشگران این مجموعه پس از انجام چهار سال تحقیق و مطالعه توانسته اند دانش فنی این محصول را در کشور بومی سازی کنند.

وی یادآور شد: همچنین با تلاش پژوهشگران این مجموعه برای نخستین بار موفق به تولید تونر پاک شده ایم، تونری که آلایندگی های محیط زیست را به شدت کم می کند و جایگزین مواد پلیمری شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون این محصول در مرحله نصب و راه اندازی است و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده به تولید انبوده برسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر شرکت های بزرگ و تولید کننده دنیا، تونر را به عنوان محصول قابل فروش به بازار عرضه نمی کنند بلکه همراه با کارتیج تولید می کنند. در حالی که تنها چند شرکت چینی به روی این مساله تمرکز کرده اند.

وی گفت: کیفیت این محصول به مراتب خیلی بهتر از نمونه مشابه چینی است. سطح کیفیت این محصولات نیز در حدی است که شرکت های تولید کننده ماشین های اداری هم می توانند از این محصولات استفاده کنند.

وی به ارز آوری این محصول اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت صمت، تنها در سال 1395 حدود سه هزار و پانصد تن واردات تونر داشته ایم؛ قیمت هر یک کیلو تونر نیز از دویست هزار تا دو میلیون تومان برآورده شده است.

وی بیان کرد: هرچند این ماده بسیار گران قیمت و وارداتی است و محصول تولیدی این شرکت ضمن ارز آوری، کیفیت خوب و قیمت مناسب، از دانش هایتک و فنی بسیار بالایی برخوردار است، اما متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از سوی دولت نشده ایم.

گزارش: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا