احتمال بارش تگرگ در جنوب کشور

امین حسین نقشینه گفت: بارش برف در استان‌های شمال غرب و غرب کشور چون آذربایجان غربی، شرقی و همدان و زنجان آغاز شده است. امروز پیش‌بینی می‌شود علاوه بر شمال غرب و غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم بارش برف و باران داشته باشند. برای جنوب غرب و جنوب کشور بارش‌ها همراه با رعدوبرق و گاهی رگبار خواهد بود و بعداز ظهر امروز برای بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: فردا و پس فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش نسبی آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته این کارشناس هواشناسی، بعد از ظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی ابتدا برای مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش‌ها به شکل باران گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد آغاز می‌شود این سامانه بارشی بعد از ظهر دوشنبه به تدریج در دامنه‌های زاگرس، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم گسترش پیدا می‌کند و بارش باران برای این مناطق و همچنین روی نقاط کوهستانی و سردسیر برف رخ خواهد داد.

نقشینه خاطرنشان کرد: دوشنبه شب از سمت شمال کشور با شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر یعنی در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل، افزایش ابر و بارش باران بارش باران آغاز خواهد شد. شدت فعالیت این سامانه دوشنبه شب در استان‌های فارس و بوشهر جنوب لرستان شمال خوزستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است. سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود. روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها به ویژه روی فارس، بوشهر، کرمان و جنوب یزد خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ در این مناطق وجود دارد. با توجه به تراکم محصولات کشاورزی که در این استان‌ها کشت می‌شود، لازم است کشاورزان در این باره هوشیار باشند.

بنابر پیش‌بینی‌های این کارشناس هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و روز سه شنبه غرب دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

پیش‌بینی شرایط جوی پایتخت

طبق اعلام سازمان هواشناسی، استان تهران امروز شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود، برای شمال استان برف و برای جنوب استان باران پیش‌بینی می‌شود. فردا و پس فردا با آرام بودن جو روی استان، غبار محلی شکل می‌گیرد.

به نقل از نقشینه، تهران نیز تحت تاثیر سامانه بارشی که روز دوشنبه از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، قرار می‌گیرد. دوشنبه شب در تهران باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در این استان کاهش دما رخ می‌دهد.

بیشینه دما در مهرآباد ۷ و در شمیرانات ۶ و کمینه دما در این نواحی به ترتیب ۴ و ۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سردترین و گرمترین مراکز استان‌ها

امروز صبح شهرکرد و کرمان با دماهای به ترتیب ۶ و ۵ درجه زیرصفر به عنوان سردترین مراکز استان در کشور شناخته شدند. گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس بود که دمای بیشینه آن دیروز به ۲۷ درجه بالای صفر رسید.

منبع ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا