سرانه فضای سبز ایران کم است

محمدعلی معصومی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز کشور ۲ دهم است. طبق آمار اعلام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر سطحی حدود ۶۵۶ هکتار از عرصه‌های حوزه این اداره کل نهالکاری می‌شود.
معصومی با اشاره به مشارکت مردم در امر نهالکاری گفت: نهالکاری جزو سنت‌های دیرینه است که ریشه در ادیان دارد و سازمان جنگل‌ها برای مشارکت مردم عرصه را آماده نهالکاری می‌کند.
مدیرکل دفتر جنگلداری و امور بهره برداری سازمان جنگل‌ها همچنین افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دیگر اجازه قطع درختان سرپا را در جنگل‌ها نخواهیم داشت، مگر در بستر رودخانه‌ها و در پروژه‌های عمرانی که صورت می‌گیرد.
او پایداری هر کشور را وابسته به پایداری اکوسیستم دانست و گفت: تمام اکوسسیتم‌ها وابسته به منابع طبیعی است که کاشت درخت و حفظ جنگل‌ها و مراتع در پایداری اکوسیستم دخیل است. 
نهضت نهالکاری از ۱۴ آذر با غرس ۱۴ میلیون نهال با شعار نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز در حال اجرا است. همچنین به گفته سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نهضت نهال‌کاری ابتکاری نو و در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه جنگل در کشور است و تا اسفند ماه و هفته منابع طبیعی کاشت نهال در سراسر کشور به ۲۴ میلیون می‌رسد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا