جمجمه نوزادانی با کلاه ایمنی کشف شد

یکی از این جمجمه‌هایی که بررسی‌ شده است متعلق به کودکی یک و نیم ساله است و یکی دیگر مربوط به یک کودک شیرخوار است و جمجمه‌ای که مثل کلاه‌خود بر روی سر نوزاد بزرگ‌تر قرارگرفته است مربوط به یک کودک 4 تا 12 ساله است. همچنین جمجمه کلاهخودی نوزادِ کوچک‌تر مربوط به یک کودک 2 تا 12 ساله است.

دانشمندان حدس می‌زنند این کار برای محافظت از جمجمه نرم کودکان بعد از مرگ بوده است، درواقع برای اینکه کودکان در سن پایین فوت می‌کرده‌اند، جمجمه‌ای دیگر را بر روی سر آن‌ها قرار می‌داده‌اند تا از روح کودک بعد از دفن محافظت کند و جمجمه وی متلاشی نشود. البته این‌ها فقط نظریاتی خام و به‌صورت حدس است و گروه تحقیقاتی هنوز در حال تدوین نظریات جدید و تکمیل نظریات قبلی خود است تا بتواند آن‌ها را راستی آزمایی کند.

دانشمندان در حال حاضر به‌وسیله آزمایش‌هایی مثل آزمایش دی‌ان‌ای (DNA) و ایزوتوپ (Isotope) سعی دارند تجزیه‌ و تحلیل‌هایی ژنتیکی و تاریخی را انجام دهند و متوجه شوند که آیا این نوزادان و کودکانی که جمجمه آن‌ها به‌عنوان کلاه‌خود بر روی سر نوزادان استفاده‌ شده است با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند یا خیر.

البته محققان تئوری‌های دیگری نیز دارند که از جمله آن می‌توان به جایگاه مهم سر در فرهنگ اکوادور اشاره کرد و در واقع این کار می‌توانسته نشانه قدرت بخشیدن به یک فرد باشد یا نشانگر تسلط بیشتر باشد یا حتی به‌نوعی استفاده از جمجمه سَرِ کودکِ دشمنان باشد.

از دیگر کشفیاتی که حین عملیات باستان‌شناسی به آن دست پیدا کرده‌اند، تأثیر وجود آتش‌فشان و خاکستر آن بر روی محیط‌ زیست و کشاورزی بوده است. آن‌ها متوجه شده‌اند که این آتش‌فشان بر روی محیط‌ زیست و کشاورزی تأثیر منفی داشته است و باعث سوء تغذیه شده است؛ بنابراین گرسنگی نسبتاً گسترده‌ای در این منطقه به وجود آمده است. بیشترین تأثیر آن نیز بر روی افراد خیلی جوان مثل نوزادان و کودکان و افراد خیلی پیر بوده است.

درنهایت ساده‌ترین پاسخ برای این کار محافظت از جمجمه کودکان در مقابل فعالیت‌های آتش‌فشانی در زندگی پس از مرگ بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا