نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

المپیاد دانش آموزی برگزار می شود

 ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ خبر داد.
رئیس کمیته علمی المپیاد در خصوص المپیاد دانش  آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: پنجمین دوره این المپیاد نیز همانند چهار دوره گذشته به همت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و با همکاری سایر بخش های وزارت آموزش و پروش از جمله معاونت آموزش متوسطه برگزار خواهد شد.
وی افزود: علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه های پرکاربرد درمان بیماری ها در جهان به شمار می رود که با سرعت زیادی در حال شکستن مرزهای دانش است.

حرکت شتابان و علمی کشور در این زمینه همگام با دنیا، در گرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش آموزان جوان و مستعد کشور است. حمایت، تقویت و آموزش های مبتنی بر خلاقیت و مهارت به منظور ارتقای سطح دانش آموزان، تاثیر بسزایی در نیل به این هدف خواهد داشت.
سلطانی نژاد اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی، تربیت و هدایت دانش پژوهان به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در آینده ای نزدیک است که بتوانند با تمرکز بر زیست بوم  فناوری و نوآوری، اندیشه اجرای پروژه های محصول محور در دانشگاه ها را در ذهن بپرورانند و آموزش های افراد منطبق با نیازهای محصولات فناورانه در کشور صورت گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل