سربازان فرا انسانی در ارتش آمریکا

از فیوچریسم، ارتش آمریکا برنامه دارد سربازان خود را به جنگنده‌های سایبورگی های‌تک تبدیل کند. پنتاگون برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای ارتش این کشور در سر دارد که شامل افزایش قدرت، توسعه احساس و ادراک و اتصال مغز سربازان به کامپیوتر می‌شود.
یک افسر ارشد پنتاگون بر این باور است که تا سال ۲۰۵۰ سربازان سایبورگی (نیمی انسانی و نیمی ماشین) وارد ارتش آمریکا خواهند شد.وزارت دفاع آمریکا به تازگی گزارشی مبنی بر برنامه‌های عجیب و غریب پنتاگون برای تلفیق انسان و ماشین منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد تصمیم وزارت دفاع برای جان بخشیدن به تکنولوژی‌های نظامی که تنها در قلمروی علمی تخیلی وجود دارد، بسیار جدی است.
در این گزارش خلاصه‌ای از چهار پروژه کلیدی برای توسعه فناوری‌های سایبورگی طی سه دهه آینده تعریف شده که در دو مورد به ارتقای شنوایی و بینایی سربازان اشاره شده است.

ارتش آمریکا قصد دارد سربازان را به فناوری‌های پوشیدنی تجهیز کند تا قدرت بدنی آنها را افزایش دهد. براساس این گزارش، این ویژگی‌های جدید باعث می‌شود عملکرد سربازان بهبود و ارتقا یابد و ورای انسان‌های معمولی شود.
چهارمین پژوهش نیز «ارتقای عصبی مغز انسان برای انتقال داده دو طرفه» نام دارد که شامل اتصال مغز سربازان به کامپیوتر می‌شود.

این امر اجازه می‌دهد فرماندهان نظامی اطلاعات جدید را بدون درنگ به ذهن سربازان انتقال دهند.همچنین سربازان می‌توانند وسایل نقلیه خودران را با افکارشان کنترل کنند.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا