ششمین سرطان شایع جهان در کمین زنان

مرتضی طباطبایی‌فر در همایش تازه های سرطان تخمدان اظهار داشت: سرطان تخمدان ششمین سرطان شایع دنیا به شمار می‌رود و در بین سرطان‌های مربوط به دستگاه تناسلی دومین سرطان محسوب می‌شود در ایران نیز بر اساس آمارها و مطالعاتی که در سال ۹۳ انجام گرفته سرطان تخمدان یازدهمین سرطان شایع در زنان ایرانی است و در آن سال ۱۱۰۰ نفر زن مبتلا به آن شدند.

وی با اشاره به اینکه سرطان تخمدان اکثر مواقع بدون علامت است و نوعی بیماری خاموش به شمار می‌رود، گفت:در اکثر بیماران، زمانی این سرطان کشف می‌شود که بیماری بسیار پیشرفته است. در افراد با سابقه خانوادگی سرطان تخمدان و پستان و نیز در صورت وجود سابقه ابتلا به سرطان پستان در خود فرد، شانس ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر است و در صورت اگاهی و توجه تیم درمانگر به این مسئله میتوان در کشف زودرس و یا پیشگیری از این سرطان اقداماتی را انجام داد.

رئیس همایش یک روزه تازه‌های سرطان تخمدان با اشاره به اینکه ارتقاء دانش و آگاهی پزشکان در تشخیص به موقع سرطان تخمدان می تواند بسیار موثر واقع شود، گفت: افزایش وزن ناگهانی و مختصر و احساس پری شکم می‌تواند از جمله علائم ابتلا به سرطان تخمدان باشد. البته همیشه این علائم نشانه علامت ابتلا به سرطان نمی باشد.

وی درباره برگزاری همایش تازه های سرطان تخمدان خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که علارقم پاسخ اولیه درمانی در این بیماران درصد قابل توجهی از آنان دچار عود می شوند، در این همایش آخرین دستاوردهای و تحقیقات علمی در زمینه پیشگیری از عود و عوامل موثر در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مهر،رئیس بخش انکولوژی بیمارستان امام حسین (ع)گفت: موضوع کیفیت زندگی بیماران در تمامی بیماران مبتلا به سرطان و به ویژه در مواردی که بیمار پاسخ مناسبی به  شیمی درمانی  و سایر روش‌های درمانی نمی دهد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا