نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه آب،خاک و محیط زیست فرصتی برای مشاغل اقتصادی کشور

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در بازدید از نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست افزود: سال های اخیر، معضل آب و نحوه مصرف آن در کشور از مسائل مهم و حیاتی بوده که در این عرصه، ضروری است فناوری ها به کمک برای حل این معضل بشتابند.

وی با اشاره به مشکلات گوناگون زیست محیطی در مناطق نیمه شرقی و بخش های مرکزی کشور اضافه کرد:این مناطق، با مشکلاتی گوناگون در زمینه کمبود آب، مواجه است و به دلیل وجود این مشکلات، میزان اشتغال زایی، همچنین پوشش تامین اجتماعی کمتر وجود دارد.

واعظ مهدوی بر ایجاد محورهای متناسب، برای درآمدزایی در مناطق محروم نیمه شرقی و بخش های مرکزی کشور، تاکید کرد و گفت: با شناسایی محورهای متناسب برای ایجاد درآمد، تمرکز روی آنها و همچنین آموزش نیروی انسانی و بسیج نظام پژوهشی، می توانیم بر مشکلات یاد شده فائق آییم ، ضمن آنکه بسیاری از مسایل آمایشی این زمینه سامان خواهند یافت.

واعظ مهدوی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن فناوری در تدوین برنامه ششم توسعه، افزود: این نمایشگاه با پرداختن و توجه به بحران کم آبی کشور با ارائه فناوری های چاره ساز این زمینه همچون سیستم ها و روش های ارتقای استحصال آب و کاهش مصرف انرژی، چه در حوزه و چه در حوزه صنعتی به ایفای نقش و اثرگذاری می پردازد. 

وی، فناوری های ارائه شده دراین را پاسخی برای پیدایش الگوی مناسب صنعتی و کشاورزی دانست.

واعظ مهدوی گفت:الگوهای به کار برده شده در این نمایشگاه، باید متناسب با اقتضائات سرزمینی و امکانات محیطی و همچنین وضعیت آب و اقلیم در مناطق گوناگون کشور به کار بروند و بتواند بدون آسیب زدن به محیط زیست، با ایجاد اکوسیستمی مناسب، به ارتقای درآمد و ایجاد اشتغال بپردازد.

وی افزود:در این جشنواره فناوران با ارائه ایده ها، باید بتوانند پیوندی مستحکم در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی، ایجاد کنند و چرخه های گوناگون مطرح شده را به عنوان الگوهای توسعه منطقه ای و آمایش سرزمینی به کار بگیرند.

واعظ مهدوی با اشاره به نقش کلیدی معاونت علمی و فناوری در برگزاری این جشنواره و حل مشکلات آب و محیط زیست کشور،گفت:از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می خواهیم که علاوه بر توجه به این مجموعه به طور کلی، به صورت بخشی و جزیی نیز به مسأله پرداخته کمبودهای سرزمینی را در بحران کم آبی، مورد توجه قرار دهد و همچنین با متصل کردن الگوها و ایده ها مجموعه ای فراهم کند که به رفع معضل ها و کمبودها در زمینه بحران کم آبی بپردازد.

جشنواره و نمایشگاه ملی آب، خاک و محیط زیست، از 23 تا 26 خردادماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)در حال برگزاری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل