شمارش معکوس شما را به حرکت وامی دارد

یکی از دلایل این امر این است که چون از نظربرخی از مردم ورزش کردن لذت بخش نیست به آن نمی پردازند. تغییر ذهنیت می تواند نه تنها منجر به افزایش زمان ورزش کردن شود بلکه همچنین احساس خوبی از ورزش کردن به شما می دهد.
تحقیقی که در مجله روان شناسی ورزش و تمرین (Psychology of Sport and Exercise) به چاپ رسیده بر روی تعدادی از زنان دارای اضافه وزن انجام شد و واکنش آنها را به ورزش های شدید با وقفه 15 دقیقه ای که برای به دست آوردن نتیجه سریعتر طراحی شده بود با کسانی که تمرین های طولانی تر و بدون وقفه انجام دادند مقایسه کرد.
محققان دریافتند روش آهسته و پیوسته با واکنش مثبت تری مواجه شد و شرکت کنندگان در این روش اشتیاق داشتند به حرکت ورزشی بعدی بپردازند به جای اینکه خسته و دلسرد شوند. در یک آزمایش دیگر آنها دریافتند شروع ورزش با شدت زیاد و کم کردن تدریجی فشار نیز لذت بخش تر از روش های دیگر بود.
تحقیق جداگانه ای در مجله بین المللی تغذیه و فعالیت بدنی نشان داد که بسیاری از تاثیرات زمانی موثرند که باعث ایجاد علاقمندی از جمله وابستگی روانی به ورزش شوند. مثلا اگر شما یک شناگر ضعیف هستید در یک کلاس شنا احساس راحتی نمی کنید. اگر نسبت به اینکه در لباس ورزشی چگونه به نظر می رسید حساس باشید کلاس های گروهی ممکن است در حال حاضر برای شما مناسب نباشد.
تغییر رویکرد شما به ورزش هم می تواند کمک کننده باشد. به جای اینکه ورزش را یک وظیفه دشوار ببینید آن را راهی برای رسیدن به اهداف دیگر مانند وسیله ای برای لذت بردن از قدم زدن در طبیعت بدون اینکه از نفس بیفتید ببینید.
روش تصویرسازی اینگونه است که پیش از شروع ورزش خودتان را در حال لذت بردن از آن تصور کنید.
روی هر بخشی که به پایان می رسانید تمرکز کنید مثل اینکه یک مایل را در مدت زمان کمتر و کمتری طی کنید یا اینکه در هنگام انجام ورزش با دوچرخه فشار را افزایش دهید.

احساسات مثبت از رسیدن به یک هدف ناشی می شود حتی یک هدف ساده؛ پس زمان سنج  ساعت خود را تنظیم کنید و اجازه دهید شمارش معکوس شما را به حرکت وادارد.
مترجم: محسن حدادی
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا