تولید محصولات روستایی رونق می گیرد

امروز صاحبنظران بین‌المللی بر این اعتقاد هستند که باید جدای از سیاست‌ها و استراتژی‌ های کلان توسعه و توسعه اقتصادی (که بسیار مهم هم هستند) به طور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشه‌ کنی فقر گسترده‌ای که بر آن‌ها حاکم است نیز پرداخت.

کمبود درآمد عامل مهمی است که اگر برای آن چاره ‌ای اندیشیده نشود اجازه نمی ‌دهد طرح‌ های توسعه روستایی به ثمر بنشیند و روستاها توسعه یافته و از حرکت به سمت شهرهای بزرگ باز ایستند.

مطالعات مختلف نشان داده است که یکی از مهمترین اهداف توسعه اقتصادی (چه در شهرها و چه در روستاها) ایجاد اشتغال و مهمترین سازوکار و ابزار آن، کارآفرینی است؛ کارآفرینی باعث کاهش بیکاری و افزایش بهره‌ وری افراد و منابع و افزایش درآمد مردم جامعه می‌ شود.

اهمیت این موضوع باعث شده است تا بانک سینا نیز با تصویب طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی به این موضوع ورود پیدا کند؛ طرحی که به منظور ایفای مسوولیت های اجتماعی، اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی از سال 94 در بانک سینا آغاز شده است.

هم اکنون طرح های اشتغالزایی روستایی مصوب این بانک تا پایان شهریور امسال به 3972 طرح به مبلغ بیش از 17 هزار و 515 میلیارد ریال تسهیلات با امکان اشتغالزایی جهت افزون بر 28000 نفر به تصویب رسیده است. از این مصوبات، تعداد 3243 طرح، تسهیلات مربوطه را بالغ بر 11 هزار و 220 میلیارد ریال دریافت کرده اند. همچنین از مجموع طرح های مصوب، تعداد 2381 طرح به مبلغ بیش از 6800 میلیارد ریال با اشتغالزایی جهت 14 هزار و 911 نفر به بهره برداری رسیده است و این طرح ها عملا خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند.

عمده این طرح ها در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، صنایع بسته بندی، دامپروری و نظیر آن است که از تسهیلات یارانه دار بهره مند می شوند.

ایمانی، مدیرعامل بانک سینا در این خصوص گفت: ایجاد اشتغال پایدار در کشور از عمده راهکارهایی است که می تواند به رونق و شکوفایی اقتصادی کمک کند، راهی که بانک سینا در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی پیموده، آثار و نتایج خوبی به همراه داشته که با تداوم آن و اعطای تسهیلات خرد به واحدهای تولیدی و صنعتی می توان شاهد زمینه های اثرگذاری بیشتر بانک در کمک به شکوفایی اقتصادی بود.

به گفته وی، خوشبختانه استانداردها و ظرفیت هایی که بانک سینا از آن برخوردار است و با توجه به چابکی ساختار و انجام سریع فعالیت ها، این امر می تواند سریعتر و با بروکراسی اداری کمتر در چارچوب های قانونی تعیین شده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به ماموریت بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار عمده بانک سینا مبنی بر حمایت از قشر محروم و کمتربرخوردار جامعه اظهار داشت: بانک سینا با برنامه ریزی و سیاستگذاری های عمده، در راستای حمایت و یاری این قشر از جامعه که اگرچه ممکن است به لحاظ معیشتی دچار مشکلاتی باشند اما به لحاظ روحی، معنوی و تقوا سرآمد جامعه محسوب می شوند، بنیاد مستضعفان را در ایفای کامل این ماموریت همراهی خواهد کرد.

وی انجام مسوولیت های اجتماعی در کنار وظایف ذاتی بانک ها به ویژه در شرایط تحریم های ظالمانه بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، یک ضرورت برشمرد و گفت: اقداماتی در این زمینه شامل ساخت مدرسه، اعطای 52 دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور، آزادسازی زندانیان غیرعمد، تامین جهیزیه زوج های جوان و نظیر آن از سوی بانک سینا به انجام رسیده که این امر با جدیت تداوم خواهد یافت.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا