ایجاد پناهگاه وال ها در آرژانتین

فعالیت های بشر در چند دهه اخیر موجب بر هم زدن تعادل زیست محیطی کره زمین شده است که این موضوع به نوبه خود پیامدهایی مانند تغییرات آب و هوائی و گرمایش زمین را در پی داشته است . این مساله سبب بر هم خوردن شرایط اقلیم ها مختلف شده و در این میان دریاها و اقیانوس ها به واسطه عوامل متعددی همچون اسیدی شدن آب اقیانوس ها ، بالا رفتن دمای عمومی آب دریاها ، ذوب یخ های قطبی و بر هم خوردن تعادل جریان های آبی دچار مشکلات متعددی هستند که سبب به خطر افتادن زندگی بسیاری از جانوران ساکن اقیانوس ها شده است . یکی از مهمترین این گونه های جانوری ، وال ها هستند که علاوه بر مشکلات فوق ، شکار بی رویه و صید غیر قانونی نیز جمعیت اندک آن ها را تهدید کرده و به همین دلیل برخی از گونه های وال ها در خطر انقراض قرار گرفته اند .

به تازگی دولت آرژانتین در راستای حفاظت از زندگی و محیط زیست وال ها ، لایحه ای قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده است  که بر اساس آن کلیه آب های مناطق آزاد و اقیانوس ها و دریاهای تحت قیومیت این کشور به عنوان پناهگاه و منطقه حفاظت شده جانوران پستاندار دریائی از جمله وال ها معرفی شده و هر گونه شکار  یا انجام فعالیت هایی که موجب به هم خوردن شرایط زندگی این جانوران شود ، در این مناطق ممنوع خواهد شد .

گفتنی است این لایحه قانونی بخش های زیادی از مناطق اقیانوس اطلس جنوبی را شامل شده و در آن جانوران متعددی مانند دلفین ها و وال ها محافظت خواهند شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا