پلاستوفوم به کمک صنعت مبلمان می آید

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این گروه صنعتی در رابطه با فعالیت های این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه امروز با 200 پرسنل در 4 خط تولید سابقه تولید چیزی در حدود 12 هزار متر را داریم، گفت: این مجتمع با هدف تولید فوم های پلیمری و عرضه محصولات نوین و مقرون به صرفه در زمینه صنعت ساختمان، بسته بندی، ایزولاسیون و ظروف فومی، با چهار کارخانه تولیدی مجهز به ماشین آلات و تجهیزات مدرن فعالیت می کند.

محمد مهدی محمدی از دیگر ویژگی های این مجتمع صنعتی را چینش سازمانی استاندارد و داشتن شبکه توزیع کامل کالا در سطح کشور دانست و در رابطه با تاثیر این فعالیت دانش بنیان در راستای اشتغالزایی در منطقه به سیناپرس گفت: همواره توسعه فضا و فعالیت های تولیدی جز اولویت های مازرون فوم بوده و هست که سبب شده تا در سال های اخیر 50 درصد تعداد نیروهای انسانی خود را افزایش دهد که اغلب این نیروها فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در مقاطع ارشد و دکتری هستند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات جدید در صنایع مختلف از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت است، تاکید کرد: به عنوان مثال در صنعت بسته بندی با تولید دیس های فومی که قابلیت جذب خونابه را دارند، در بسته بندی محصولات پروتئینی اتفاق مثبتی را رقم زدیم.

چراکه، پدهایی که همیشه در این نوع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل در تماس بودن دائمی که با گوشت دارند، موجب فساد سریع آنها می شوند.

محمدی عنوان کرد: این محصول ثبت اختراع شده و مازرون فوم به دلیل تولید همین محصول دانش بنیان شده است. ضمن اینکه، تولید ظروف زیست تخریب پذیر از دیگر محصولات این مجتمع است که در زمره محصولات دانش بنیان قرار دارد.

وی ادامه داد: در صنعت مبلمان نیز با تولیدات منحصر به فردی که داریم از قطع درختان و یا استفاده از فلزات گران قیمت جلوگیری کرده و با کمک پلاستوفوم اقدام به تولید مبلمان کرده ایم.

محمدی در رابطه با مزیت رقابتی محصولات این شرکت گفت: این نوع تولیدات در کشور بی سابقه است. با توجه به اینکه صنعت مبل 8 درصد بخش اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است اما، به این دلیل که توان مقابله با رقبای چینی و تُرک در کشور وجود ندارد، روز به روز رو به زوال است.

از آنجا که رقبا با کمک مصنوعات چوبی مبلمان با قیمت بسیار پایین تری تولید می کنند، این دانش قطعا می تواند انقلابی در این صنعت به حساب آید.

وی ارتباط مداوم تجاری و بازرگانی با تجار و بازرگانان خارجی و در پی آن صدور محصولات این کارخانه برای شرکای تجاری کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای همسایه را از دیگر دستاوردها دانست و با بیان اینکه مازرون فوم توانسته عنوان اولین صادر کننده محصولات فوم پلی اتیلن را به خود اختصاص دهد، در رابطه با وضعیت صادرات این شرکت، گفت: مازرون فوم از نظر صدور تعداد کوتاژ صادراتی در استان مازندران در مقام نخست قرار دارد. ضمن این که این شرکت در سه سال اخیر به عنوان واحد صادر کننده نمونه استان مازندران معرفی شد.

محمدی با اشاره به اینکه با توجه به تولیدات ارزشمند این مجموعه در حوزه تولیدات دانش بنیان تا کنون حمایت خاصی از سوی متولیان صورت نگرفته است، گفت: به دلیل دوندگی ها و بوروکراسی های دست و پاگیر اداری، تا کنون از تسهیلات و امکانات خاصی در این خصوص استفاده نکرده ایم.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا