جانداری که مغز، دهان و چشم ندارد

در باغ وحش پاریس یک ارگانیسم جدید  به نام «لکه» به نمایش درآمده است. محققان ادعا می کنند این ارگانیسم زرد رنگ و لجن مانند یک جاندار تک سلولی است که ظاهری شبیه کپک دارد اما مانند یک حیوان عمل می کند.

 این ارگانیسم بدون بال یا پا حرکت می کند و همچنین  ۲ دقیقه پس از بریده شدن می تواند خود را ترمیم کند. این جاندار که در پارک باغ وحش پاریس به نمایش درآمده دهان، معده و چشم ندارد اما می تواند غذا را ردیابی و آن را هضم کند.

 برونو دیوید مدیر موزه تاریخ طبیعی پاریس می گوید: «لکه» یک موجود زنده و از رازهای طبیعت است. این جاندار همه ما را شگفت زده کرده زیرا مغز ندارد اما توانایی یادگیری دارد  و اگر دو حباب با یکدیگر ادغام شوند یکی از آنها آنچه را آموخته به دیگری انتقال می دهد.

محققان این ارگانیسم را نوعی کپک رده بندی کرده اند که قابلیت یادگیری دارد. آنها طی آزمایشی در سال ۲۰۱۶ میلادی متوجه شدند می توانند به آن بیاموزند تا از یک پل مملو از نمک بگذرد.  این درحالی است که جاندار  از نمک متنفر است.

علاوه بر آن آنها متوجه شدند اگر این جاندار با یک نمونه دیگر ترکیب شود، می تواند گذر از پل حامل نمک را به آن بیاموزد. به همین دلیل محققان معتقدند حباب به وسیله نوعی ترکیب می تواند دانش خود را انتقال دهد.

منبع: مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا