در قیمت رقیب چین و ترکیه هستیم

به گزارش سیناپرس اصفهان، شرکت تولید کننده مخازن سنگین کرایوژنیک برای نگهداری و حمل اکسیژن مایع، نیتروژن مایع، آرگون مایع و ال ان جی در ایران، سالانه 50 میلیون دلار ارز اوری دارد. این شرکت نه تنها موفق به تسخیر بازارهای منطقه شده بلکه مشتریان اروپایی راهم به سمت خود جذب کرده است.

سید محمد رضا محمودیان مدیر عامل شرکت پیشران زمهریرآسمان در گفتگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار کرد: فعالیت خود را در ابتدا به عنوان یک شرکت فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرده و مخازن تولید شده خود را سال 88 به ثبت اختراع رسانده و هم اکنون به سوریه و عراق صادرات دارد.

وی عنوان کرد: با حضور جمعی از نخبگان و دانشجویان فارغ التحصیل، یک شرکت دانش‌بنیان را تاسیس کردیم که به مخازن کرایوژنیک مربوط به نگهداری اکسیژن مایع، نیتروژن مایع وگاز ال ان جی می‌پردازد و وظیفه طراحی و ساخت آن‌ها را در ظرفیت‌های مختلف انجام دهد.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده مخازن سنگین کرایوژنیک بیان کرد: کاربرد این مخازن در صنایع پزشکی، کارخانه های ذوب فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی که در خط تولید آن‌ها استفاده می‌شود، در صنایع گازهای صنعتی، آبزی پروری، تامین اکسیژن، صنعت الکترونیک و در بسته‌بندی و درجه‌بندی دما مواد غذایی و صنایع دیگر است.

محمودیان افزود: قیمت محصول مشابه خارجی درحالی از 100 میلیون تا 10 میلیارد تومان برآورد شده که تولیدات این شرکت بین 10 تا 70 درصد مناسب تر یا ارزان تر از نمونه خارجی آن است، به لحاظ قیمت شرکت پیشران زمهریر با رقبای چینی و ترک و به لحاظ کیفیت با رقبای اروپایی قابل مقایسه است.

وی افزود: این شرکت جایزه‌های زیادی را نیز از آن خود کرد، از جمله جایزه  بهترین شرکت فناور آسیا سال ۲۰۱۷ از کشور کره جنوبی، رتبه اول در جشنواره شیخ بهایی سال ۹۶ و درحال حاضر از جمله شرکت‌های فناور دانش بنیان است.

محمودیان گفت: این شرکت در اداره تاسیسات پزشکی پروانه تولید مخازن اکسیژن را دارد و مورد تایید شرکت گاز به عنوان تنها شرکت دارای گواهی ساخت و طراحی ال ان جی درحال فعالیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه صادرات خوبی به کشورهای اروپایی و عراق و سوریه داشتیم که درحال حاضر به دنبال افزایش نرخ رشد صادرات به سایر نقاط جهان هستیم.

مدیر عامل شرکت تولیدکننده مخازن کرایوژنیک در خصوص چالش های موجود  برسر راه شرکت های دانش بنیان گفت: برای رشد شرکت‌های دانش بنیان، بانک مرکزی نباید نرخ ارز را سرکوب کند زیرا در این صورت نمی توانیم تعهداتمان را با هزینه ای که برآورد کرده ایم به سرانجام برسانیم.

وی افزود: به دنبال سرکوب کردن نرخ ارز فرصت رقابت بین شرکت‌ها کمتر می‌شود، درصورتی که هرچقدر نرخ ارز واقعی تر باشد می‌توان شاهد رشد بیشتری دراین شرکت ها بود‌

گزارش: سیدامیر حسین ابطحی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا