شناسایی افراد از پشت دیوار ممکن شد

استفاده از این فناوری کاربردهای امنیتی گوناگونی خواهد داشت و برای ارتقای امنیت منازل، بانک ها و سازمان های اداری و تجاری مختلف قابل استفاده است.

این سیستم جدید وای – فای که توسط پرفسور یاسمین مستوفی یکی از محققان دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا ابداع شده، XModal-ID نام دارد و با بررسی تصاویر ویدئویی قبلا ضبط شده از راه رفتن افراد شاغل و حاضر در منازل یا محل کار به درک و دانش بالایی از الگوهای حرکتی انسان ها دست یافته است.

این سیستم مبتنی بر وای – فای با مدل سازی سه بعدی الگوهای راه رفتن افراد با دقت بالایی قادر به شناسایی هر فردی است که در فاصله ای نسبتا دور و در پشت دیوارها در حال حرکت است. اگر این سیستم حضور اشخاص را تشخیص دهد پیام هشداری را برای افراد از قبل مشخص شده ارسال می کند.

سیستم یادشده با دریافت اطلاعات ۱۴۸۸ فایل ویدئویی موفق به شناسایی افراد مشکوک با دقت ۸۴ درصد شده است.

پرفسور مستوفی در این مورد گفته است: سیستم یادشده برای شناسایی افراد از طریق گیرنده ها و دریافت کننده های وای – فای نیاز به هیچ گونه ابزار اضافی ندارد و به خصوص از آن می توان برای تسهیل فعالیت های پلیس و نیروهای قضایی و انتظامی استفاده کرد. از جمله کاربردهای این فناوری متمایز کردن سریع اهالی یک منزل از اشخاص ناشناس از طریق ثبت الگوهای حرکتی افراد مجاز با استفاده از فناوری مدل سازی سه بعدی ویدئویی است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا