کشف مجسمه 3 هزار و 800 ساله در پرو

پژوهش های باستان شناسان در کشور پرو واقع در آمریکای جنوبی منجر به کشف آثار هنری منحصر به فردی شد . وزارت فرهنگ این کشور در بیانیه ای رسمی اعلام کرد ، کاووش های جدید باستان شناسان این کشور منجر به کشف سه مجسمه ساخته شده توسط مردم تمدن کارال Caral civilization شده است . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، آزمایش های تعیین سن نشان دهنده قدمت 3 هزار و 800 ساله این مجسمه ها هستند .  گفتنی است مجسمه های فوق در یک سبد بافته شده از نی واقع در ساختمانی باستانی از شهر قدیمی ویچاما Vichama به دست آمده اند .

دو مجسمه از مجسمه های فوق الذکر ، متعلق به سر یک زن و یک مرد هستند که با رنگ های سفید ، سیاه و قرمز رنگ آمیزی شده و احتمالا به عنوان پیشکشی برای یکی از حاکمان منطقه تهیه شده بودند . مجسمه سوم ، به یک زن شگفت انگیز تعلق دارد که 28 انگشت داشته و چهره  وی به صورت سفید رنگ آمیزی شده و روی آن نقاط قرمز متعددی کشیده اند . این مجسمه احتمالا نشان دهنده یکی از زنان کاهن است .

این کاووش های باستان شناسانه به سرپرستی روت شادی Ruth Shady در حال پیگیری است و این پژوهشگر به همراه تیم همکاران خود همچنین موفق به کشف دو مجسمه دیگر با جنسیت مونث شده اند که در یک پارچه پیچیده شده و روی آن ها با پرهای زرد ، آبی و نارنجی پوشانده شده بود .

این باستان شناس در رابطه با کاربری مجسمه های فوق اعلام کرد : "  احتمالا این مجسمه ها بخشی از فرهنگ و سنت مذهبی مربوط به انجام یک نوع تشریفات ویژه دینی است که پیش از شروع عملیات ساخت یک ساختمان انجام می شد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا