نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور انسان تعادل مناطق حفاظت شده را بهم می زند

دکتر ورونیکا کرونشاختر-برگر در این کارگاه گفت: هم اکنون در مناطق حفاظت شده به علت نایابی و در معرض خطر انقراض بودن برخی از گونه ها و همچنین ماهیت و ویژگی های محیطی آن مناطق، خط قرمزهای زیادی برای بازدید وجود دارد.

وی افزود: اغلب مسیرهای این مناطق حفاظت شده برای بازدید عریض و گاهی نیز تنها به گذرگاه های بسیار باریک محدود می شود. همچنین در مجاورت برخی از مناطق حفاظت شده مردم به بازدید، تفریح و گردشگری می پردازند بدون آنکه اجازه ورود به این مناطق را داشته باشند.

وی اظهارداشت: اصولا در برخی از مناطق حفاظت شده، حضور انسان و گردشگران منطقی نیست زیرا هماهنگی و تعادل منطقه را بهم می زند و حضور انسان می تواند بر طبیعت و زیست حیوانات تاثیر بدی به جای بگذارد.

وی پیرامون این موضوع که هم اکنون کشور اتریش چگونه در مناطق حساس، مسیرهایی برای گردشگران ایجاد کرده است تا کمترین آسیب را به طبیعت و محیط زیست وارد کنند، گفت: در حال حاضر ۱۸۲ منطقه حفاظت شده در اتریش شناسایی شده اند که دارای گونه های در معرض خطر انقراض هستند. مناطقی نیز به طور خاص برای بحث تخمگذاری و استراحت پرندگان مهاجر طراحی شده اند. ۹ قانون نیز برای چشم اندازهای مناطق حفاظت شده، پارک های ملی و طبیعت و همچنین پارک های بیوسفر (زیست کره) تدوین شده است.

پروژه های مشترک، مدیریت بازدیدکننده و بحث آموزش، از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل