امکان تبادل اطلاعات علمی و مدیریت دانش

دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار با بیان اینکه در این رویداد مباحث علمی به صورت کارگاهی و با حضور اساتید ، متخصصان و صاحبنظران حوزه گردشگری که از علم، دانش و تخصص کافی برخوردارند، ارائه خواهد شد، گفت: تبادل اطلاعات علمی و مدیریت دانش از طریق برگزاری کارگاه هایی با حضور اساتید سرآمد و صاحب نظران داخلی و خارجی برای منتفع شدن، ذینفعان حوزه اکوتوریسم و طبیعت گردی در این رویداد انجام خواهد شد.

منوچهر جهانیان،رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، فعالان بخش خصوصی و جوامع محلی و اکوتوریسم ها می توانند از مباحث مطرح شده در کارگاه های آموزشی بهره ببرند، در رابطه با عناوین این کارگاه ها گفت: معرفی و توسعه محصولات اکوتوریسم عنوان نخستین کارگاه این رویداد است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از مقاصد بین المللی اکوتوریسم پتانسیل های خوبی در این حوزه دارد و به لحاظ جاذبه های اکوتوریستی نیز در دنیا مطرح است اما آنگونه که شایسته ایران است، نتوانسته اند پتانسیل های کشور را معرفی و به محصول تبدیل کنند. از این رو، دستاورد این سمپوزیوم می تواند توسعه تعاملات بین المللی ایران به عنوان یک مقصد گردشگری طبیعی باشد.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: کارگاه بعدی که برگزار خواهد شد، تحت عنوان آموزش و آگاه سازی زیست محیطی برای جوامع میزبان و محلی است که متناسب با شعار سازمان جهانی گردشگری در سال 2019 موضوع آموزش و اشتغال و تاثیر آن در توسعه بیشتر جاذبه های طبیعی در مناطق را مطرح می کند که می تواند نقطه مثبت و برجسته این سمپوزیوم تلقی شود.
وی ادامه داد: رویکرد معنویت در اکوتوریسم موضوع دیگری است که در این رویداد ارائه می شود. دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نهاد پیشرو و سردمدار این موضوع با برگزاری سه دوره گردشگری و معنویت این نگاه را به صورت جامع مطرح کرده و در این کارگاه آموزشی نیز به آن می پردازد.
جهانیان تصریح کرد: کارگاهی تحت عنوان طراحی و مدلسازی مسیرهای کوهنوردی در کوهستان نیز با هدف ارائه مدلی برنامه ریزی شده، جامع و کامل از مناطق کوهستانی کشور با توجه به طراحی مدل گردشگری کوهستان در کشور اتریش و سایر کشورهای اروپایی ارائه می شود.
دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار اظهار کرد: در این رویداد ارائه ای با عنوان مقایسه ای بین مناطق اکوتوریسم ایران و اتریش خواهیم داشت که در قالب این کارگاه ذینفعان، دانشجویان، اساتید، فعالان، سیاستگذاران، برنامه ریزان، جوامع میزبان و محلی می توانند از مطلب علمی آن برخوردار شوند.
جهانیان افزود: در کنار این کارگاه ها شعار محوری دانشگاه  به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین که همان بحث اشتغال و کارآفرینی است می تواند به معرفی مقاصد اکوتوریستی در کشور پرداخته و برای رونق مناطق گردشگری ایران موثر واقع شود. علاوه بر این گردشگران علاقه مند به جاذبه های گردشگری، می توانند چگونگی حفاظت و صیانت از محیط زیست را که قطعا دغدغه ای جدی است به عنوان یک الگو در این رویداد پیگیری کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این سمپوزیوم تحولی شگرف در حوزه اکوتوریسم و جاذبه های طبیعی کشور ایجاد کرده و با اشتغالزایی و نهادینه کردن فرهنگ موجب حفظ و صیانت از محیط طبیعی کشور شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا